Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie oraz Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej zapraszają nauczycieli do udziału w bezpłatnym seminarium z cyklu ” Diagnostyka edukacyjna w szkolnej praktyce”.
Podjęcie refleksji na temat pracy zespołowej uczniów w czasie lekcji. Prezentacja dorobku XXIX Krajowej Konferencji Diagnostyki Edukacyjnej.
Adresaci: nauczyciele przedmiotów przyrodniczych i matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Treści programowe:
W czasie seminarium zostaną przedstawione wyniki i wnioski z eksperymentu szkolnego przeprowadzonego w roku szkolnym 2021/2022 w klasach pierwszych liceum i technikum, Zespołu Szkół nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi we Wrocławiu, realizujących podstawę programową z fizyki w zakresie podstawowym.
Celem eksperymentu było zbadanie wpływu manualnej gry edukacyjnej o polskich fizykach pt. „Heksagon fizyczny” na kształtowanie postaw społecznych, motywację do pracy, niwelowanie stresu szkolnego oraz zdobycie i utrwalenie wiadomości z fizyki. Eksperyment miał zweryfikować przydatność nowej metody pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, był też przygotowaniem wsparcia dla nauczycieli w zakresie oceniania indywidualnych osiągnięć ucznia w czasie pracy grupowej.
Prowadzący:
Joanna Biel-Kiepura – magister fizyki, absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego, nauczycielka fizyki i matematyki, edukacji dla bezpieczeństwa, informatyki, warsztatów kreatywności w Zespole Szkół nr 6 we Wrocławiu, trener programu Destination Imagination, egzaminator matematyki OKE Wrocław, przewodnicząca Zespołu Egzaminatorów OKE, członek Polskiego Towarzystwa Fizycznego.
Wojciech Małecki – fizyk, absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Członek Zarządu PTDE przez 19 lat. Współtworzył system egzaminów zewnętrznych w Polsce – koordynator programu „Nowa Matura”. Wieloletni dyrektor OKE we Wrocławiu. Współpracownik Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu i Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego.
Kierownik formy: Halina Pulchny
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI