Doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli w kontekście rozwijania myślenia matematycznego uczniów na II etapie edukacyjnym.
Najważniejszym czynnikiem przyczyniającym się do poznawania świata jest ciekawość. John Dewey zaobserwował, że „Umysł ciekawy jest stale w ruchu, bada i szuka materiału dla myśli, tak jak silne i zdrowe ciało jest w ciągłym poszukiwaniu pożywienia”. Tam, gdzie występuje zdziwienie, spotkać też można żywe pragnienie nowych doświadczeń, zetknięcia się z nowymi i różnorodnymi faktami. W czasie warsztatów wspólnie będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytania: Jak odczarować matematykę, czyli wyprowadzić ją z kategorii przedmiotów trudnych i abstrakcyjnych? Jak zachęcić do uczenia się matematyki nie tylko najzdolniejszych uczniów?
Adresaci: nauczyciele matematyki szkół podstawowych
Treści programowe:
Prowadzący: Halina Pulchny nauczyciel konsultant ds. matematyki, MCDN Ośrodek w Krakowie
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI