Adresaci: dyrektorzy szkół i nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych
Treści programowe:
Styl kształcenia dominujący w warsztacie pracy nauczyciela znajduje odzwierciedlenie w jego podejściu do oceniania, ujawniając się m.in. w obieranych celach, stosowanych w nim metodach. Choć w podejmowanych w tym zakresie decyzjach nauczyciel odwołuje się do różnych kryteriów (jak np.: norm prawa oświatowego lub norm utrwalonych tradycją transmisyjnego nauczania; diagnoz zmian, które zaszły w uczniowskich sferach: poznawczej, motywacyjnej, społecznej), nadal towarzyszy mu poczucie niepewności. Pogłębia je przeświadczenie, że w praktyce odpowiedzialnością za ocenianie najczęściej obarcza się właśnie nauczycieli, przy czym uważa, że niesłusznie, gdyż w tym aspekcie dydaktycznego działania każdy z nich mierzy się z trudnościami generowanymi także poza nimi m.in. przez instytucje oświatowe, społeczeństwo. Co zatem może zrobić nauczyciel na rzecz podniesienia znaczenia autonomicznego sprawstwa w zakresie oceniania?
Prowadzący: Prof. dr hab. Maria Groenwald, kierownik Katedry Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, Wydział Studiów Edukacyjnych, Akademia Ateneum w Gdańsku. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół dydaktyki ogólnej, pedagogiki szkolnej i przedszkolnej oraz pedeutologii. Autorka szeregu opracowań związanych z tą tematyką, m.in. książek: „Etyczne aspekty egzaminów szkolnych”, „Nauczycielskie decydowanie. Rekonstrukcja znaczeń”.
Kierownik formy: Halina Pulchny
ZASADY REJESTRACJI I PŁATNOŚCI