Formy doskonalenia dla zespołów nauczycieli na zamówienie dyrektora szkoły/placówki oświatowej realizowane są w siedzibie szkoły/placówki lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Programy takich szkoleń są uzgadniane z Zamawiającym oraz dostosowane do potrzeb i oczekiwań szkoły/placówki oświatowej.
Informacje pod numerem telefonu: 12 422 14 49, 513 042 381.
          
            PROPOZYCJE TEMATÓW REKOMENDOWANYCH W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
OŚRODEK W KRAKOWIE
- Aktualizacja programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły na rok szkolny 2025/2026.
 
- Jak skutecznie przejść przez awans zawodowy.
 
- Ocenianie zachowania uczniów – od przepisów do szkolnej praktyki.
 
- Absencja uczniów – jak sobie z nią radzić?
 
- Wymagania edukacyjne w praktyce nauczyciela – zgodność, przejrzystość, skuteczność.
 
- Dostosowanie wymagań a sukces edukacyjny ucznia.
 
- Narzędzie i strategie dostosowywania wymagań edukacyjnych.
 
- Prawne i praktyczne aspekty oceniania w szkole.
 
- Oceniania wspierające proces uczenia się.
 
- Ocenianie kształtujące a motywacja wewnętrzna – jak przenieść akcent ze „stopnia” na „proces uczenia się”.
 
- Budowanie pozytywnej samooceny uczniów i rozwijanie ich motywacji wewnętrznej.
 
- Przeciwdziałanie przemocy i agresji w szkole.
 
- Uczeń z przejawami zachowań problemowych w środowisku szkolnym.
 
- Zaburzenia adaptacyjne wśród dzieci i młodzieży – rekomendacja IBE.
 
- Uczeń z zaburzeniami lękowymi w szkole – rekomendacja IBE.
 
- Zachowania autoagresywne wśród uczniów – rekomendacja IBE.
 
- Uczeń w kryzysie – jak wspierać i pomagać – rekomendacja IBE.
 
- Prawa i obowiązki rodziców i nauczycieli w szkole.
 
- „Trójkąt bermudzki: nauczyciel/rodzic/dziecko” – granice odpowiedzialności i współpracy.
 
- Współpraca z rodzicami uczniów w sytuacjach problemowych.
 
- Organizacja doradztwa zawodowego w szkole; różnorodność metod, technik i narzędzi.
 
- Nauczyciel przedmiotu jako doradca zawodowy ucznia.
 
- Małe kroki do wielkiego zdrowia – promocja zdrowia w szkole podstawowej.
 
- Styl życia ma znaczenie! Kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych w szkole ponadpodstawowej.
 
- Budowanie autorytetu i asertywności w relacjach zawodowych.
 
- Komunikacja interpersonalna w pracy z uczniami, nauczycielami, rodzicami.
 
- Komunikacja rówieśnicza oparta na szacunku, wolności i odpowiedzialności.
 
- Wspieranie u uczniów rozwoju umiejętności uczenia się.
 
- Uczeń zdolny w szkole – wskazówki dla nauczyciela.
 
- Gry i zabawy dydaktyczne rozwijające wyobraźnię i twórcze myślenie.
 
- Od doświadczenia do analizy – interdyscyplinarne projekty rozwijające myślenie analityczne.
 
- Matematyka w działaniu – łączenie wiedzy matematycznej z naukami przyrodniczymi.
 
- Przygotujmy uczniów do życia, czyli praktycznie o kompetencjach kluczowych.
 
- Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w planowaniu pracy szkoły.
 
- Od teorii do praktyki – jak stosować metody aktywizujące na lekcjach.
 
- Metody i strategie nauczania pokolenia Alfa Metody i strategie nauczania pokolenia Alfa.
 
- Zarządzanie własnym rozwojem osobistym i zawodowym.
 
- Skuteczne metody radzenia sobie ze stresem.
 
- Jak uchronić się przed wypaleniem zawodowym w pracy nauczyciela.
 
- ABC emocji – praktyczny poradnik dla wszystkich (w oparciu o RTZ).
 
- „Wszystko zaczyna się w głowie”, czyli o wspieraniu zdrowia psychicznego.
 
- (Nie)widzialna depresja – podstawy wiedzy dla nauczyciela.
 
- Wzmacnianie odporności psychicznej nauczyciela i ucznia.
 
- Sztuka odpuszczania, czyli jak być wystarczająco dobrym nauczycielem.
 
- Zabawa jako fundament edukacji – jak projektować rozwój dziecka przez działanie.
 
- Tajemnice Umysłu i Spokoju. Trening funkcji poznawczych.
 
- Emocje pod kontrolą – regulacja emocjonalna i odporność psychiczna dzieci.
 
- Złap wychowawczą równowagę – zostań superbohaterem swojej klasy – TUS na co dzień w pracy wychowawcy klasy/grupy.
 
- STEAMowe iskry – rozpal ciekawość młodych odkrywców! Projekty steamowe w przedszkolu/szkole.
 
- Metoda Dobrego Startu – sposób na efektywną naukę czytania i pisania.
 
- Plan daltoński w praktyce przedszkola/ szkoły.
 
- Metoda projektu w praktyce.
 
- Na skrzydłach informacji zwrotnej – jak ocena pomaga wzlatywać na pierwszym etapie edukacji.
 
- Oceniaj czy doceniaj, o motywacyjnej funkcji oceniania w edukacji wczesnoszkolnej.
 
- Ruch to zdrowie – aktywność fizyczna jako fundament rozwoju dziecka. Gry i zabawy muzyczno – ruchowe przedszkolu/szkole.
 
- Budowanie zespołu w oparciu o mocne strony. Talenty Gallupa w pracy nauczyciela i dyrektora szkoły.
 
- Sztuka autoprezentacji.
 
- Poprawność językowa wizytówką nauczyciela.
 
- Wsparcie dziecka z ADHD
 
- Praca nauczyciela z uczniami w klasie wielokulturowej.
 
- Innowacje pedagogiczne – od pomysłu do realizacji.
 
- Komunikacja międzykulturowa i edukacja antydyskryminacyjna.
 
- Organizacja krajoznawstwa i turystyki szkolnej.
 
- Jak uczy się mózg? – neurodydaktyka w praktyce nauczyciela, czyli jak uczyć efektywnie.
 
- Zamiast „wolnej lekcji”, czyli jak zrealizować kreatywne zastępstwo – praktyczne rozwiązania dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych.
 
- Narzędzia multimedialne w pracy nauczyciela szkoły ponadpodstawowej– konkretne pomoce i szybkie rozwiązania.
 
- Od guzika do równania – dziecięca matematyka w praktyce
 
- Sprawczy nauczyciel oraz budowanie poczucia sprawczości uczniów
 
- Sztuczna inteligencja w edukacji – od podstaw do praktyki szkolnej
 
- Więcej niż chat GPT, czyli o różnych narzędziach AI w szkole
 
 
 
Istnieje również możliwość przeprowadzania szkolenia o tematyce określonej przez zamawiającego, odpowiadającej potrzebom i oczekiwaniom konkretnego przedszkola, szkoły lub innej placówki oświatowej.