Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Muzeum Historii Polski zaprosiły nauczycieli do uczestnictwa w warsztatach pn. Strategiczna gra planszowa „Drogi do niepodległości” i jej zastosowanie w nauczaniu historii.
Strategiczna gra planszowa „Drogi do niepodległości”, opracowana przez Muzeum Historii Polski, to przedsięwzięcie popularyzujące historię w formie gry. Fabuła strategicznej gry planszowej „Drogi do niepodległości” obejmuje najważniejsze wydarzenia historyczne z lat 1795-1918 oraz prezentuje bohaterów tych wydarzeń. Głównym celem gry jest realizacja jednej z pięciu misji ustrojowych niepodległego kraju. Gracze dążą do tego, by ich działania ukształtowały państwo jak najbardziej zbliżone do założeń misji. W trakcie gry wcielają się w członków rodzin żyjących pod zaborami. Do osiągnięcia założonego celu prowadzą graczy różne drogi. Na planszy walka toczy się w trzech zaborach i na emigracji. Gra łączy praktyczną naukę historii z emocjami i zabawą.
Warsztaty były okazją do zapoznania się z szczegółowym tematem gry, udziału w rozgrywkach, a także inspiracją do wykorzystania planszówki na lekcjach historii. Każdy z uczestników otrzymał również egzemplarz gry.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.