Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Muzeum Historii Polski zaprosiły nauczycieli do uczestnictwa w warsztatach pn. Strategiczna gra planszowa „Drogi do niepodległości” i jej zastosowanie w nauczaniu historii.
Strategiczna gra planszowa „Drogi do niepodległości”, opracowana przez Muzeum Historii Polski, to przedsięwzięcie popularyzujące historię w formie gry. Fabuła strategicznej gry planszowej „Drogi do niepodległości” obejmuje najważniejsze wydarzenia historyczne z lat 1795-1918 oraz prezentuje bohaterów tych wydarzeń. Głównym celem gry jest realizacja jednej z pięciu misji ustrojowych niepodległego kraju. Gracze dążą do tego, by ich działania ukształtowały państwo jak najbardziej zbliżone do założeń misji. W trakcie gry wcielają się w członków rodzin żyjących pod zaborami. Do osiągnięcia założonego celu prowadzą graczy różne drogi. Na planszy walka toczy się w trzech zaborach i na emigracji. Gra łączy praktyczną naukę historii z emocjami i zabawą.
Warsztaty były okazją do zapoznania się z szczegółowym tematem gry, udziału w rozgrywkach, a także inspiracją do wykorzystania planszówki na lekcjach historii. Każdy z uczestników otrzymał również egzemplarz gry.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.