Liczby nie kłamią. Układają się w historie o lękach, depresji, dysfunkcjach psychicznych, zaniedbaniach emocjonalnych. Za każdą z nich kryje się opowieść o dziecku, być może o tym, które mijamy codziennie w drodze do pracy lub spotykamy w sali na zajęciach.
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży to fundament stabilizacji emocjonalnej w życiu dorosłym. W ostatnich latach wiele się mówi o konieczności uwrażliwienia społecznej uwagi, czyli nas wszystkich – rodziców, opiekunów, nauczycieli, psychologów, psychiatrów dziecięcych oraz wszystkich, którym zależy na dobru dzieci i młodzieży, w rozpoznawaniu oraz skutecznej terapii problemów psychicznych i zaburzeń emocjonalnych młodych ludzi.
Zapraszamy Państwa do rozmowy o książkach, które wzmacniają odporność psychiczną dzieci i budują most w relacji dorosły – dziecko. Chcemy pomagać i wskazywać miejsca w których można otrzymać pomoc w wyborze książek wspomagających profilaktykę, bo ważne jest nie tylko leczenie skutków zaniedbań emocjonalnych, ale zapobieganie ich przyczynom. Na naszym spotkaniu, inicjującym rozpoczęcie kampanii na rzecz zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, pokażemy obszary kampanijnych działań i opowiemy o tym, jak możemy razem działać dla dobra dzieci i młodzieży, w szczególności w tak wrażliwej sferze, jaką jest zdrowie psychiczne i emocjonalne.
Naszym gościem będzie Daria Kaźmierczyk-Romańczyk, psycholożka, z którą porozmawiamy o kampanii i jej przydatności w codziennej pracy nauczyciela.
Webinar odbędzie się 15 marca 2023 roku o 18:00. Możliwość zapisu znajduje się tutaj.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.