W dniach 18-29 października w ramach Festiwalu Małej Literatury w Krakowie odbył się cykl wrażliwych spotkań z udziałem ponad 400 nauczycieli małopolskich szkół.
Włączając się w wydarzenia festiwalowe wraz z Wydawnictwem Wrażlivym, które od roku gości na literackiej mapie Krakowa, Ośrodek w Krakowie przeprowadzi warsztaty online na temat terapeutycznej roli książek, wartości literatury w rozwoju dziecka i budowania jego osobistych zasobów; zaprezentowane zostały także pomysły na wykorzystanie bajek w pracy z dziećmi.
Na wirtualnej scenie zobaczyliśmy autorkę Magdalenę Żukowską-Bąk, która opowiedziała o swojej książce „Różnimy się skrzydłami”, podzieliła się swoimi spostrzeżeniami na temat tolerancji, odmienności, szacunku oraz pokazała, jak rozwijać skrzydła dziecka.
Architektka edukacji i autorka bajek Anna Machacz, odkrywając teatr i dziecięcą radość, zaprosiła uczestników na literacki plac zabaw i pokazała proste metody na wykorzystanie bajek Wydawnictwa Wrażlivego do pracy z najmłodszymi.
Z kolei psycholog Daria Kazimierczyk-Romańczyk, opierając się na bajkach filozoficznych opowiedziała, jak budować odporność psychiczną dzieci i przypomniała, iż filozofia uczy twórczego oraz skutecznego myślenia.
W spotkaniach wzięła udział również fizjoterapeutka Magdalena Krzysik, która podała pomysły na ruch poprzez bajki, zaproponowała proste ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne oraz udowodniła, iż skakanie i turlikania poprawia humor i korzystnie wpływa na zdrowie nie tylko najmłodszych.
Projekt „Festiwal Małej Literatury 2021” dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.