Zapraszamy nauczycieli praktycznej nauki zawodu nieposiadających przygotowania pedagogicznego do wzięcia udziału w kursie nadającym uprawnienia do zajmowania stanowiska nauczyciela praktycznej nauki zawodu.
Celem kursu jest wyposażenie nauczyciela praktycznej nauki zawodu w umiejętności metodyczne, pedagogiczne i psychologiczne w zakresie diagnozowania uczniów, planowania pracy, organizowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie praktycznej nauki zawodu. Zakres tematyczny jest zgodny z ramowym programem kursu pedagogicznego dla nauczycieli praktycznej nauki zawodu zatwierdzonym przez Departament Kształcenia Nauczycieli MEN. Zajęcia poprowadzi doświadczona, wykwalifikowana kadra dydaktyczna.
Adresatami kursu są nauczyciele praktycznej nauki zawodu nieposiadający przygotowania pedagogicznego oraz spełniający jeden z poniższych warunków:
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego zgodnie z wymogami rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli oraz uzyskają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela praktycznej nauki zawodu w branżowych szkołach I stopnia, branżowych szkołach II stopnia, technikach i szkołach policealnych, w tym w szkołach w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Szczegóły odnośnie kursu znajdą Państwo na stronie: https://mcdn.edu.pl/tarnow/kurs-kwalifikacyjny-pedagogiczny-dla-nauczycieli-praktycznej-nauki-zawodu/
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.