Ocenianie z ramach wychowania fizycznego jest koniecznym elementem procesu dydaktycznego. Jak to zrobić w czasie pandemii?
Wiele wysiłku i namysłu wymaga obiektywne kontrolowanie, ocenianie postawy oraz zaangażowania w działania prozdrowotne czy prosportowe w szkole. Niełatwym zadaniem jest stworzenie autorskiego, dopasowanego do potrzeb i możliwości systemu oceniania, którego głównym zadaniem będzie motywowanie ucznia.
24 lutego podczas warsztatów online omówione zostaną przepisy dotyczące oceniania uczniów na lekcji wychowania fizycznego. Nasz doradca metodyczny – Renata Polek podda analizie stosowane w szkole przedmiotowe systemy oceniania uczniów, pomoże w planowaniu ewaluacji pracy/osiągnięć uczniów oraz zapozna z wytycznymi dotyczącymi prowadzenia lekcji wychowania fizycznego w dobie pandemii.
Szkolenie jest bezpłatne, odbywa się w ramach doradztwa metodycznego dla nauczycieli wychowania fizycznego szkół podstawowych z powiatów: bocheńskiego, brzeskiego i wielickiego. Szczegóły warsztatu znajdą Państwo na stronie: https://mcdn.edu.pl/tarnow/jak-oceniac-uczniow-na-lekcjach-wychowania-fizycznego-lekcja-wf-w-dobie-pandemii-praktyczne-wskazowki/
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.