Nauczyciele matematyki – uczestnicy sieci współpracy i samokształcenia aktywnie pracują, korzystając z platformy Moodle i aplikacji MS Teams.
Uczestnicy sieci współpracy i samokształcenia „Jak nauczać zdalnie matematyki?” wykorzystują w swojej pracy przydatne aplikacje i programy edukacyjne. Do tworzenia materiałów dydaktycznych (zadań testowych i quizów) stosują darmowe narzędzia Quizlet, serwis Eduelo, aplikację LearningApps, jak również portal Wordwall.
Dynamicznym programem do nauczania matematyki jest GeoGebra www.geogebra.org, doskonale wizualizujący zależności matematyczne, służący do realizacji zagadnień zarówno z algebry jak i z geometrii. Można tu skorzystać z gotowych zasobów utworzonych w aplikacji lub pobrać program do pracy własnej. Daje to możliwość dostosowywania ćwiczeń do potrzeb indywidualnych uczniów.
Nauczyciele uczestniczący w pracy sieci spotykają się na platformie Moodle jak również poprzez aplikację MS Teams, gdzie dyskutują na tematy związane z wykorzystywaniem efektywnych narzędzi w nauczaniu zdalnym, tworzeniem materiałów dydaktycznych, ocenianiem pracy uczniów, sposobami motywowania uczniów do pracy zdalnej oraz stosowaniem aktywizujących metod pracy. Spotkania zaowocowały opracowaniem scenariuszy lekcji, które zawierają ciekawe rozwiązania do realizacji treści programowych w szkole podstawowej i w szkole branżowej. Tematyka zajęć jest bliska uczniom, a treści można realizować w zdalnym nauczaniu i nauczaniu tradycyjnym. Propozycje lekcji dotyczą między innymi tworzenia matematycznych gier dydaktycznych przez uczniów klas V-VIII szkoły podstawowej. Gry konstruowane są różnymi technikami plastycznymi, jak również z wykorzystaniem aplikacji i programów komputerowych. Dla uczniów szkoły branżowej nauczyciele zaproponowali do realizacji w zdalnym nauczaniu temat „Zastosowanie proporcji w gastronomii – czyli jak przygotować pyszne spotkanie świąteczne dla całej klasy?”. Zastosowaną metodą nauczania jest metoda projektu. Uczniowie mogą korzystać w swojej pracy z dysku Google, arkusza kalkulacyjnego, dostępnych komunikatorów i aplikacji MS Teams. Efektem projektu będą przepisy kulinarne uczniów i poczęstunek przygotowany pod kierunkiem nauczyciela w pracowni szkolnej.
Aktualnie przygotowaliśmy propozycje rozwiązań przedmiotowych dla nauczycieli matematyki szkół podstawowych w formie warsztatów online: Magia matematyki. Rozmowy o rozbudowaniu ciekawości poznawczej uczniów. Warsztaty odbędą się 22 czerwca w godz. 15:00-18:15. Zapisy obywają się w Systemie Rezerwacji Szkoleń.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.