Konferencja „Matematyka na 4K – uczę, wspieram, rozwijam”, organizowana przez Ośrodek w Krakowie, już za nami. W wydarzeniu, które odbyło się w formule hybrydowej, wzięli udział nauczyciele matematyki ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Małopolski. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za tak liczną obecność – zarówno tym, którzy spotkali się z nami w Krakowie, jak i osobom łączącym się online.
Spotkanie poświęcone było rozwijaniu u uczniów kompetencji 4K – krytycznego myślenia, kreatywności, komunikacji i współpracy – poprzez nowoczesne, angażujące podejścia do nauczania matematyki. Konferencja pokazała, że lekcja matematyki może być przestrzenią odkrywania, refleksji i rozwoju, a nauczyciel – przewodnikiem, który inspiruje do myślenia.
Szczególne podziękowania kierujemy do naszych prelegentów:
Dzięki wystąpieniom prelegentów uczestnicy mogli przekonać się, że matematyka to nie tylko rachunki, ale przede wszystkim sposób myślenia i działania. Wysoka frekwencja oraz aktywność w trakcie transmisji potwierdziły potrzebę rozmowy o nowoczesnej edukacji matematycznej.
Konferencja stała się inspiracją do poszukiwania nowych rozwiązań dydaktycznych i modyfikowania własnych metod pracy. Prezentowane pomysły okazały się inspirujące i możliwe do bezpośredniego zastosowania w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach i umiejętnościach.. Spotkanie pokazało, że kształcenie kompetencji 4K w nauczaniu matematyki to realna i potrzebna droga rozwoju szkoły.
Do zobaczenia na kolejnych spotkaniach w cyklu „Matematyka na cztery pory roku” – razem udowadniamy, że matematyka może inspirować, łączyć i rozwijać!
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.