Podstawa programowa ma kluczowe znaczenie dla dobrego funkcjonowania szkoły. Określa treści, które każdy uczeń powinien poznać i przyswoić w każdej szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje kompleksową reformę programową, która od 1 września 2026/2027 wejdzie w życie do szkół podstawowych, a od roku szkolnego 2028/2029 do szkół ponadpodstawowych.
W sobotę 20 kwietnia br. Oddział Krakowski Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie zapraszają nauczycieli matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do udziału w konferencji pt. „Matematyka szkolna – co i jak?”
Istotnym elementem programu konferencji – w której wezmą udział przedstawiciele komisji egzaminacyjnych, uczelni wyższych oraz stowarzyszeń nauczycielskich –będzie debata nad nową podstawą programową z matematyki, zgodnie z zasadą „nic o nauczycielach, bez nauczycieli”.
W ramach konferencji zapraszamy także do udziału w przygotowanych przez zaproszonych ekspertów warsztatach, których bogata oferta z pewnością dostarczy uczestnikom wiele nowych pomysłów i inspiracji do pracy z uczniami.
Wspólne spotkanie nauczycieli to nie tylko okazja do doskonalenia warsztatu pracy, ale również do dzielenia się wiedzą, wymiany doświadczeń oraz budowania inspirującego środowiska edukacyjnego.
Konferencja odbędzie się stacjonarnie w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 148 im. Polskich Noblistów w Krakowie.
Więcej informacji i możliwość zapisu znajduje się jest na stronie OK SNM:
Serdecznie zapraszamy!
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.