Jak rozwijać myślenie analityczne uczniów poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania matematyki? Odpowiedzi na to i inne pytania dostarczy konferencja online organizowana przez MCDN Ośrodek w Tarnowie, która odbędzie się 3 kwietnia 2025 r.
Tematyka konferencji jest odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25. Głównym założeniem jest ukazanie innowacyjnych metod wspierających rozwój myślenia analitycznego poprzez integrację matematyki z innymi dziedzinami nauki. Współczesna edukacja wymaga integracji różnych dziedzin wiedzy, aby lepiej przygotować uczniów do wyzwań współczesnego świata.
Wydarzenie zgromadzi uznanych ekspertów z zakresu dydaktyki matematyki, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami oraz skutecznymi strategiami nauczania. Wydarzenie poprowadzą:
Podczas prelekcji zostaną zaprezentowane praktyczne sposoby rozwijania myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania matematyki. Prelegenci przedstawią inspirujące przykłady metod wprowadzania interdyscyplinarności w edukacji matematycznej, które pozwalają uczniom dostrzec matematykę w różnych dziedzinach życia i nauki.
Nauczyciele praktycy zaprezentują konkretne działania podejmowane w szkołach, mające na celu rozwijanie myślenia analitycznego poprzez rozwiązywanie problemów łączących matematykę z innymi przedmiotami, takimi jak fizyka, chemia, informatyka czy ekonomia. To podejście sprzyja kształtowaniu u uczniów kompetencji kluczowych, takich jak umiejętność logicznego wnioskowania, dostrzegania wzorców oraz rozwiązywania rzeczywistych problemów.
Spotkanie stworzy inspirującą przestrzenią do rozwijania umiejętności dydaktycznych i odkrywania nowoczesnych metod nauczania, które pomogą uczniom dostrzec matematykę jako ekscytujące narzędzie do rozwiązywania realnych problemów.
Dołącz do nas! Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracyjny znajdą się pod linkiem: Matematyka w Akcji – Kształtowanie Myślenia Analitycznego poprzez działania interdyscyplinarne – Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]