8 grudnia nauczyciele matematyki szkół podstawowych i ponadpodstawowych wzięli udział w konferencji online zorganizowanej wspólnie przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie, Oddział Krakowski Stowarzyszenia Nauczycieli w Krakowie oraz Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną nr 3 w Krakowie.
Konferencja „Matematyka w potrzebie” miała na celu doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie organizowania procesu nauczania i uczenia się ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych wszystkich uczniów.
Nasi eksperci, matematycy z bogatym doświadczeniem szkolnym i akademickim dzielili się swoim doświadczeniem i prezentowali przykłady dobrych praktyk w pracy z uczniami.
W pierwszej części konferencji Jerzy Janowicz przedstawił przykłady dobrych zadań matematycznych ze szczególnym uwzględnieniem tych, które mogą być rozwiązywane na różnych etapach nauczania w szkole.
Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska omówiły zakres i sposoby dostosowań w kontekście uczenia matematyki uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi, które mają wpływ na zwiększenie motywacji do poznawania matematyki i podniesienie efektywności pracy uczenia.
W drugiej części nauczyciele wzięli udział w wybranych warsztatach tematycznych, w czasie których:
Dziękujemy, że byli Państwo z nami w tak licznym gronie. Jest to dla nas zaszczyt
i motywacja do dalszych działań na rzecz wsparcia nauczycieli w kształtowaniu kompetencji matematycznych u uczniów.
Mamy nadzieję gościć Państwa podczas kolejnych organizowanych przez nas wydarzeń,
bo „matematyka jest w potrzebie”.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.