8 stycznia 2025 r. zapraszamy do Ośrodka MCDN w Krakowie nauczycieli matematyki szkół ponadpodstawowych. W tym dniu, w godzinach popołudniowych odbędzie się seminarium pt. „Matura z matematyki w sesji 2025 – co się zmienia, na co zwrócić uwagę”. Spotkanie będzie okazją do pogłębienia wiedzy o zmianach w Podstawie programowej i przygotowaniu uczniów do egzaminu maturalnego przeprowadzanego na nowych zasadach.
Seminarium poprowadzi Piotr Ludwikowski – koordynator egzaminu maturalnego z matematyki w OKE w Krakowie, członek Zespołu Centralnego Ekspertów Matematycznych opracowującego zestawy egzaminacyjne do egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym.
W czasie spotkania omówione zostaną konkretne przykłady zadań egzaminacyjnych realizujących treści zapisane w Nowej Podstawie Programowej. Wspólnie stworzymy przestrzeń do wymiany doświadczeń na temat planowania i realizacji działań w zakresie przygotowania do matury uczniów, którzy przez trzy lata realizowali hasła zapisane w poprzedniej Podstawie Programowej oraz w wymaganiach egzaminacyjnych (wprowadzonych ze względu na pandemię covid-19).
Zapraszamy na spotkanie w tradycyjnej formie, ponieważ sprzyja ona zadawaniu pytań, wyjaśnianiu wątpliwości i budowaniu praktycznych strategii pracy z uczniami. Będzie to niepowtarzalna szansa na zdobycie cennych wskazówek i rozwijanie swoich umiejętności dydaktycznych w inspirującej atmosferze.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]