W dniach 8 i 9 grudnia ponad 100 nauczycieli szkół podstawowych oraz przedszkoli wzięło udział w konferencji zorganizowanej we współpracy z Firmą iSpot. Konferencja była poświęcona praktycznemu wykorzystaniu metody STEAM w Laboratoriach Przyszłości.
Wykład otwierający oba wydarzenia wygłosiła dr hab. Marlena Plebańska, prof. UW – doradca MEiN, prekursor e-learningu, ekspert w dziedzinie e-edukacji i zarządzania wiedzą. Pani profesor zaprezentowała metodologię STEAM jako innowacyjne podejście do nauki oparte na technologii, inżynierii, sztuce i matematyce (ang. Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics). Taka forma nauki ma na celu wykorzystanie tkwiącego w człowieku potencjału w najbardziej efektywny sposób już od najmłodszych lat. Przedstawiciele firmy iSpot pokazali natomiast, w jaki sposób wykorzystać iPad jako pożyteczne narzędzie pracy w realizacji zajęć STEM-owych.
Podczas konferencji swoje praktyczne doświadczenia związane ze stosowaniem modelu STEAM zaprezentowali dyrektorzy i nauczyciele małopolskich szkół i przedszkoli, w których elementem zajęć jest wykorzystanie modelu w codziennej pracy edukacyjnej z uczniem. Podkreślano rolę metodologii STEAM w realizacji podstawy programowej zarówno na etapie klas IV-VIII, edukacji wczesnoszkolnej jak i wychowania przedszkolnego.
Konferencję zakończyły warsztaty, w ramach których uczestnicy mogli testować wybrane scenariusze lekcji z wykorzystaniem iPadów oraz innych narzędzi zakupionych w ramach programu rządowego Laboratoria Przyszłości.
Konferencja została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki, GovTech Polska, Marszałka Województwa Małopolskiego oraz Małopolskiego Kuratora Oświaty.
Galeria zdjęć
STEAM Day 8 grudzień br.
STEAM Day 9 grudzień br.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.