„To, czy dana osoba podejmie aktywność fizyczną zależy od bardzo wielu czynników. Niektóre osoby zmotywuje strach przed konsekwencjami braku ruchu, inne zareagują na aspekt rywalizacyjny, a jeszcze inne znajdą w ruchu elementy medytacji wpływające również na kondycję psychiczną. Czynniki motywacyjne należą do najważniejszych determinantów podejmowania i uczestnictwa w aktywności fizycznej (…) naszych uczniów.”
Ponadto, jeśli podczas lekcji wychowania fizycznego wykorzystamy powszechnie dostępne urządzenia i rozwiązania z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK), zadbamy o koordynację ruchową i kondycję uczniów oraz będziemy ich inspirować, to osiągniemy optymalne rezultaty rozwoju dzieci i młodzieży.
Te i inne aspekty zostały przedstawione zostały 17 maja br. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie podczas konferencji online poświęconej tematyce aktywności ruchowej dzieci i młodzieży szkół i przedszkoli. Swoimi doświadczeniami dzielili się: ks. Krzysztof Jankowski, doradcy metodyczni edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego oraz języka niemieckiego.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.