„To, czy dana osoba podejmie aktywność fizyczną zależy od bardzo wielu czynników. Niektóre osoby zmotywuje strach przed konsekwencjami braku ruchu, inne zareagują na aspekt rywalizacyjny, a jeszcze inne znajdą w ruchu elementy medytacji wpływające również na kondycję psychiczną. Czynniki motywacyjne należą do najważniejszych determinantów podejmowania i uczestnictwa w aktywności fizycznej (…) naszych uczniów.”
Ponadto, jeśli podczas lekcji wychowania fizycznego wykorzystamy powszechnie dostępne urządzenia i rozwiązania z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK), zadbamy o koordynację ruchową i kondycję uczniów oraz będziemy ich inspirować, to osiągniemy optymalne rezultaty rozwoju dzieci i młodzieży.
Te i inne aspekty zostały przedstawione zostały 17 maja br. w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Tarnowie podczas konferencji online poświęconej tematyce aktywności ruchowej dzieci i młodzieży szkół i przedszkoli. Swoimi doświadczeniami dzielili się: ks. Krzysztof Jankowski, doradcy metodyczni edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego oraz języka niemieckiego.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.