135 uczennic i uczniów przez cały tydzień uczestniczyło w zajęciach naukowych oraz poznawało dziedzictwo historyczne i kulturowe stolicy Małopolski. Warsztaty, które zakończyły się 3 lipca, były dedykowane młodzieży biorącej udział w zajęciach organizowanych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych w minionym roku szkolnym.
Część dydaktyczna LSMT, realizowana w dniach od 28 czerwca do 2 lipca, obejmowała zajęcia z zakresu kluczowych kompetencji przedmiotowych (25 godzin dydaktycznych) i z zakresu kluczowych kompetencji ponadprzedmiotowych (15 godzin dydaktycznych). Warsztaty prowadzili doświadczeni psycholodzy i pedagodzy, nauczyciele oraz pracownicy naukowi krakowskich i sądeckich uczelni. Po zajęciach uczestnicy mieli możliwość ciekawego spędzania wolnego czasu – zwiedzali Kraków, integrowali się w grupach, spędzali czas na aktywnościach sportowych, rywalizowali w różnych konkursach.
W ankietach ewaluacyjnych uczniowie wysoko ocenili całe przedsięwzięcie, podkreślając dobrą atmosferę, indywidualne podejście do uczestników oraz ciekawy sposób prowadzenia zajęć. Wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające uczestnictwo w LSMT.
Organizatorami wyjazdu byli: Departament Edukacji UMWM oraz Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.