Badania nad funkcjonowaniem ludzkiego mózgu rozwijają się bardzo dynamicznie. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli stworzyło nauczycielom i dyrektorom możliwość poszerzenia i aktualizacji wiedzy w dziedzinie neurobiologii i neurodydaktyki.
Reagując na sytuację epidemiologiczną, 20 kwietnia odbyła się pierwsza konferencja metodyczna „Odkrycia neurobiologii i proces uczenia się” przeprowadzona zdalnie z udziałem nauczycieli z całego województwa.
Udział w konferencji umożliwił uczestnikom poszerzenie oraz aktualizację wiedzy w zakresie wyników badań nad mózgiem w kontekście praktyki szkolnej. Uczestnicy mieli okazję wziąć udział w rozmowach na temat sposobów rozwijania samodzielności oraz kreatywności uczniów, jak również poznać zastosowanie neurobiologii w edukacji.
Najwyższy poziom dyskusji zagwarantowali prowadzący: dr Marek Kaczmarzyk – jeden z nielicznych polskich naukowców, którzy zajmują się przełożeniem badań z zakresu neurobiologii na praktykę nauczania oraz Andrzej Peć – doświadczony edukator zajmujący się wyzwaniami stawianymi przed edukacją w kontekście kompetencji kluczowych.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywność. Zapraszamy do śledzenia informacji o kolejnych wydarzeniach.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.