„Celem analizy danych nie jest wiedza o przeszłości, lecz decyzje na przyszłość” – C. K. Prahalad.
26 sierpnia zapraszamy nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na seminarium online na temat „Wyniki egzaminu zewnętrznego w praktyce szkolnej – analiza, wnioski, działania”
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych to nie tylko obowiązek szkoły, ale przede wszystkim szansa na jej rozwój. To właśnie dzięki świadomej interpretacji danych możemy lepiej zrozumieć, które obszary nauczania przynoszą oczekiwane efekty, a które wymagają wzmocnienia.
Wyniki egzaminów dostarczają konkretnych informacji o postępach uczniów oraz o skuteczności stosowanych metod nauczania. Pozwalają trafnie zdiagnozować mocne i słabe strony szkoły, co stanowi punkt wyjścia do planowania działań naprawczych i rozwojowych.
Właściwie przeprowadzona analiza to narzędzie wspierające refleksję nauczycieli nad własną praktyką oraz źródło wiedzy, które pomaga lepiej dostosować proces nauczania do potrzeb uczniów.
Analiza danych egzaminacyjnych umożliwia skuteczniejsze planowanie działań dydaktycznych oraz podejmowanie decyzji opartych na rzetelnych informacjach. Dzięki temu możliwe jest nie tylko systematyczne podnoszenie jakości kształcenia, ale również lepsze dostosowanie metod pracy do realnych wyzwań edukacyjnych
Do zobaczenia online!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]