„Celem analizy danych nie jest wiedza o przeszłości, lecz decyzje na przyszłość” – C. K. Prahalad.
26 sierpnia zapraszamy nauczycieli szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych na seminarium online na temat „Wyniki egzaminu zewnętrznego w praktyce szkolnej – analiza, wnioski, działania”
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych to nie tylko obowiązek szkoły, ale przede wszystkim szansa na jej rozwój. To właśnie dzięki świadomej interpretacji danych możemy lepiej zrozumieć, które obszary nauczania przynoszą oczekiwane efekty, a które wymagają wzmocnienia.
Wyniki egzaminów dostarczają konkretnych informacji o postępach uczniów oraz o skuteczności stosowanych metod nauczania. Pozwalają trafnie zdiagnozować mocne i słabe strony szkoły, co stanowi punkt wyjścia do planowania działań naprawczych i rozwojowych.
Właściwie przeprowadzona analiza to narzędzie wspierające refleksję nauczycieli nad własną praktyką oraz źródło wiedzy, które pomaga lepiej dostosować proces nauczania do potrzeb uczniów.
Analiza danych egzaminacyjnych umożliwia skuteczniejsze planowanie działań dydaktycznych oraz podejmowanie decyzji opartych na rzetelnych informacjach. Dzięki temu możliwe jest nie tylko systematyczne podnoszenie jakości kształcenia, ale również lepsze dostosowanie metod pracy do realnych wyzwań edukacyjnych
Do zobaczenia online!
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.