110 nauczycieli wychowania fizycznego w dniu 30.04.21 wzięło udział w konferencji online „Nordic Walking – jako inspiracja dla bezpiecznej aktywności nie tylko na czasy pandemiczne”.
Konferencja miała na celu doskonalenie kompetencji nauczycieli wychowania fizycznego w zakresie prowadzenia zajęć z Nordic Walking, inspirowanie do wdrażania tej dyscypliny jako innowacji pedagogicznej, oraz ukazanie Nordic Walking jako dyscypliny sportowej, która może rozwijać uzdolnienia uczniów poprzez starty w zawodach.
Do tematyki Nordic Walking wprowadziła Agata Wdowik nauczyciel-doradca metodyczny MCDN Ośrodka w Krakowie, przybliżając zasady, rys historyczny, oraz sylwetkę, Marko Kantanevy – twórcy i propagatora chodzenia z kijami na świecie.
Podstawy techniki marszu Nordic Walking-jej znaczenie dla zdrowia, reedukacji posturalnej i zdrowego rozwoju dzieci i dorosłych, najczęstsze błędy i przeciążenia z nimi związane, oraz możliwości jakie dają kije, czyli gry i zabawy koordynacyjne, ćwiczenia wzmacniające, interwałowe i inne przedstawił Marcin Szulc – fizjoterapeuta, trener/edukator założyciel największej grupy Nordic Walking w Polsce MarszPoZdrowie.pl, członek zarządu NordicWalkingPolska.pl, oraz World Original Nordic Walking Federation.
Nordic Walking jako propozycję innowacji pedagogicznej w praktyce, oraz o zasady budowania prawidłowej jednostki lekcyjnej z tej dyscypliny zaprezentowała Beata Bielska-nauczyciel-doradca metodyczny Powiatowego Ośrodka Doradztwa Metodycznego w Głogowie, instruktorka i propagatorka Nordic Walking.
Beata Boczar-mistrzyni Polski, oraz mistrzyni międzynarodowa w Nordic Walking, zawodniczka, nauczycielka, trenerka Nordic Walking zapoznała uczestników z możliwościami rozwijania uzdolnień uczniów poprzez starty w zawodach.
Nordic Walking zainteresował nauczycieli, o czym świadczy fakt, że uczestnicy w końcowym panelu zasypali pytaniami prowadzących, szczególnie Marcina Szulca.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.