Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie, Kuratorium Oświaty w Krakowie oraz Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie zapraszają nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na cykl konferencji metodycznych poświęconych praktycznym aspektom wdrażania nowej podstawy programowej wychowania fizycznego w klasach I–III szkoły podstawowej. Pierwsza z trzech konferencji odbędzie się w Krakowie, 17 grudnia 2025 w auli Akademii Kultury Fizycznej w Krakowie.
Organizacja konferencji jest odpowiedzią na rosnące potrzeby nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie prowadzenia zajęć wychowania fizycznego zgodnie z aktualnymi wytycznymi podstawy programowej. Wydarzenie ma charakter zarówno informacyjny, inspirujący i wspierający.
Celem konferencji jest:
W programie przewidziano wystąpienia ekspertów z Akademii Wychowania Fizycznego, prezentację praktycznych rozwiązań metodycznych, projekcję filmu edukacyjnego oraz panel dyskusyjny. Konferencja będzie okazją do poszerzenia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz uzyskania wsparcia w organizacji nowoczesnych i bezpiecznych zajęć ruchowych rozwijających sprawność najmłodszych uczniów.
Konferencja stanowi wyjątkową okazję do poszerzenia wiedzy, wymiany doświadczeń oraz uzyskania wsparcia w organizacji nowoczesnych i bezpiecznych zajęć ruchowych połączonych z kształtowaniem i kontrolą sprawności najmłodszych uczniów.
Kolejne konferencje odbędą się w Nowym Sączu i Tarnowie w drugiej połowie stycznia 2026 r.
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]