Jak oceniane są warunki odbywania zdalnej edukacji? Jakie są źródła wsparcia w czasie kształcenia na odległość? Co można powiedzieć o wpływie globalnych megatrendów na polski systemu edukacji i kształtowania kompetencji? – na te i inne pytania można znaleźć odpowiedź w najnowszych badaniach.
Model kształcenia na odległość został wprowadzony do szkół nagle i niespodziewanie. Przejście na system nauczania i uczenia się̨ na odległość okazał się ogromną zmianą tak dla uczniów jak i ich rodziców, nauczycieli czy dyrektorów. O tym, jak w tej sytuacji odnalazły się polskie szkoły traktuje raport z badania „Kształcenie na odległość oczami nauczycieli, dyrektorów szkół, uczniów i rodziców”, który został przygotowany we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zachęcamy również do lektury raportu „Poza horyzont. Kurs na edukację. Przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce” opracowanego w ramach projektu „Budowa systemu kształtowania wiedzy, kompetencji i postaw warunkujących szanse rozwojowe Państwa Polskiego w erze rewolucji przemysłowej 4.0”. Raport pokazuje globalne megatrendy oraz główne uwarunkowania społeczne, które w znaczący sposób wpływają na polski system edukacji i kształtowania kompetencji. Oprócz diagnozy zasadniczych problemów, zostały w nim zawarte rekomendacje dotyczące kształtu nowego systemu i sposobu jego funkcjonowania.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.