W dniu 21 listopada Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie wraz ze Specjalistyczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym oraz Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką zorganizowały konferencję zatytułowaną: O WYCHOWANIU – PRAKTYCZNIE.
Celem było doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczycieli przedszkoli oraz wypracowanie rekomendacji dla przedszkoli w sprawie skutecznych oddziaływań wychowawczych.
Dr Agnieszka Leszcz-Krysiak przypomniała, na czym polega odpowiedzialne wychowanie dziecka, podkreślając jak ważnym, a zarazem jakże trudnym i skomplikowanym jest procesem. Zaprezentowała również zasady dobrego, efektywnego i satysfakcjonującego zarządzania grupą przedszkolną.
O warunkach udanej współpracy pomiędzy przedszkolem a rodziną mówiła Marta Paluch-Chrabąszcz, psychoterapeutka ze Szkoły Podstawowej nr 114 w Krakowie.
Psycholog Mirosława Bochner odniosła się do podstawy relacji interpersonalnych, czyli skutecznej komunikacji; zwróciła uwagę, o czym należy pamiętać a czego unikać w komunikacji z dzieckiem, aby przekaz był bardziej czytelny i rozumiały.
Ostatnia – warsztatowa część – polegała na wypracowaniu wniosków i rekomendacji na przyszłość. Nauczyciele przedstawili wiele interesujących rozwiązań wychowawczych, które czekają na realizację w małopolskich przedszkolach.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.