Inny tryb pracy, nowe zadania, refleksja nad dotychczasowymi metodami nauczaniai poszukiwanie przydatnych narzędzi to rzeczywistość, w której nagle znaleźli się nauczyciele. Pomocne okazały się być sieci współpracy.
Nauczyciele języków obcych mają możliwość dzielenia się pomysłami i wiedzą oraz wymiany doświadczeń, współpracując ze sobą w ramach sieci „Jak uczyć zdalnie języka obcego?”. Współpraca ta rozpoczęła się 27 marca i koordynowana jest przez Mariusza Stinię – naszego nauczyciela konsultanta i Annę Chabińską-Węgrecką – doradcę metodycznego z języka niemieckiego.
Od potrzeby do działania – takim właśnie mottem kierują się nauczyciele, szukając rozwiązań, które sprawdzą się podczas zdalnego nauczania i nie tylko. Wspólne działanie to nie tylko wymiana pomysłów, to również rozwój kompetencji cyfrowych i tworzenie przydatnych materiałów, takich jak ćwiczenia, instrukcje, poradniki i konspekty lekcji. Wypracowane propozycje są wynikiem przeglądu narzędzi TIK stworzonych na potrzeby edukacji: Genial ly, Mentimeter, Wizer me czy Wordwall.
Ważnym elementem współpracy w ramach sieci są spotkania w chatroomach i dyskusja. Wypracowane wnioski dotyczące metod nauczania czy narzędzi stają się inspiracją i motywacją do pracy w tak trudnym okresie.
Obecnie dla wszystkich zainteresowanych nauczycieli przygotowaliśmy również propozycje warsztatów online:
15-17 czerwca – EduScrum czyli nowoczesny sposób na lekcje, które poprowadzi Paulina Orbitowska-Fernandez – certyfikowana trenerka eduScrum, trenerka komunikacji, coach, politolog oraz nauczycielka języka angielskiego.
18 czerwca – Jak zmotywować niezmotywowanych online i offline? – warsztaty z dr. hab. Jackiem Pyżalskim, prof. UAM – pedagogiem specjalnym, uczestnikiem i koordynatorem około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, pomysłodawcą i redaktorem podręcznika „Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”.
Za nami wyjątkowa konferencja poświęcona edukacji STEAM w pracy z najmłodszymi uczniami. Spotkanie zgromadziło nauczycieli przedszkoli, klas 1–3 oraz specjalistów, dla których ważny jest rozwój poznawczy dzieci, budowanie relacji i tworzenie środowiska sprzyjającego współpracy — również w grupach wielokulturowych.
Towarzystwo Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” zaprasza szkoły, przedszkola oraz wszystkie środowiska edukacyjne do udziału w szóstej edycji świątecznego wyzwania #KolędaDlaHospicjum2025. To inicjatywa, która łączy radość wspólnego kolędowania z realnym wsparciem dla pacjentów jednego z najstarszych hospicjów w Polsce.