Formy doskonalenia dla zespołów nauczycieli na zamówienie dyrektora szkoły/placówki oświatowej realizowane są w siedzibie szkoły/placówki lub w innym miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Programy takich szkoleń są uzgadniane z Zamawiającym oraz dostosowane do potrzeb i oczekiwań szkoły/placówki oświatowej.
Informacje pod numerem telefonu: +48 33 844 43 14 w. 33 tel. kom.: 513 042 427
PROPOZYCJE TEMATÓW SZN W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
OŚRODEK W OŚWIĘCIMIU
Dział: ZARZĄDZANIE W OŚWIACIE
- Skuteczne ocenianie uczniów w szkole: od przepisów do praktyki.
- Prawa, obowiązki i odpowiedzialność prawna nauczycieli.
- Ocena pracy nauczyciela – jak sprostać szczegółowym wymaganiom?
- Prawo oświatowe w praktyce szkolnej – wybrane zagadnienia.
- Przepisy prawa w pracy nauczyciela (wg potrzeb placówki).
- Awans zawodowy i ocena pracy nauczycieli w kontekście skutecznego zarządzania szkołą – aspekty prawne, organizacyjne i praktyczne.
- Innowacje i eksperymenty pedagogiczne jako narzędzie zmiany w edukacji – od pomysłu do wdrożenia.
- Wymagania edukacyjne skrojone na miarę ucznia.
- Dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb uczniów.
Dział: WYCHOWANIE, PROFILAKTYKA I OPIEKA
- Proste i skuteczne sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów – pierwsza pomoc wychowawcza.
- Konflikty szkolne – jak je rozwiązywać, aby utrwalić dobre relacje i budować wspólnotę.
- Jak skutecznie rozmawiać z rodzicami, kiedy nie zauważają oni problemów dzieci?
- Pomiędzy agresją a wycofaniem – jak budować pozytywne relacje w środowisku szkolnym.
- Motywacja – jak zachęcać uczniów do podejmowania wyzwań.
- Kim jestem? Jak wspierać dzieci z trudnościami w zakresie umiejętności społecznych.
- Uważna szkoła – interwencja na rzecz dziecka krzywdzonego.
- Standardy ochrony małoletnich w praktyce szkolnej.
- Procedura „Niebieskie Karty”.
- Jak przeciwdziałać wykluczeniu i prześladowaniu w klasie i grupie.
- Dyscyplina w klasie – konsekwentne respektowanie norm i zasad współżycia społecznego.
- Jak budować i wzmacniać u uczniów poczucie własnej wartości?
- Budowanie efektywnego zespołu klasowego opartego na współpracy.
- Profil absolwentki i absolwenta szkoły podstawowej – o kompetencjach, sprawczości i wartościach kluczowych dla rozwoju młodego człowieka.
- Odpowiedzialność rodziców i odpowiedzialność nauczycieli – o współpracy szkoły z rodzicami w wychowaniu dzieci.
- Porozumienie bez przemocy – o komunikatach kierowanych do uczniów.
Dział: SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i kształcenie specjalne w zgodzie z przepisami prawa.
- Edukacja włączająca, szanse i wyzwania.
- Diagnoza funkcjonalna punktem wyjścia w organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów ze SPE.
- Razem na rzecz ucznia objętego kształceniem specjalnym – IPET i WOPFU zadaniem zespołu nauczycieli i specjalistów – praktyczne wskazówki.
- Ramię w ramię – współpraca z rodzicami w odkrywaniu i wspieraniu potencjału ucznia zdolnego.
- Współpraca nauczycieli zajęć edukacyjnych z nauczycielem współorganizującym kształcenie i specjalistami.
- Dostępność szkoły – jak budować przestrzeń edukacyjną i wychowawczą dla ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Dział: ROZWÓJ OSOBISTY NAUCZYCIELA I DYREKTORA
- Aktywne i aktywizujące metody nauczania. Głębokie uczenie i stosowanie wiedzy. Metodyczny kuferek w pigułce – niezbędne informacje dla nauczyciela.
- Egzamin ósmoklasisty. Aktywizujące powtórki.
- Koncepcja STEAM w edukacji. Model STEAM – wprowadzenie. Współpraca wokół wyzwań STEAM-owych. Ćwiczenia praktyczne.
- Doświadczenia edukacyjne ucznia jako krok w stronę ucznia sprawczego w projektowanej nowej podstawie programowej dla SP. Kompetencje fundamentalne i kompetencje przekrojowe w projektowanej nowej podstawie programowej dla SP.
- Praca nauczyciela zajęć edukacyjnych w klasie zróżnicowanej w pigułce.
- Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela – praktyczne zastosowania. Zestaw aplikacji wykorzystujących algorytmy AI, wspierających pracę nauczyciela przedmiotu. Ćwiczenia praktyczne.
- Uczy czy / i wychowuje? – o roli i zadaniach nauczyciela zajęć edukacyjnych.
- Myślenie wizualne jednym ze sposobów pracy ze współczesnym uczniem.
Oprócz proponowanych tematów zamieszczonych powyżej, istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia dostosowanego do indywidualnych potrzeb placówki oświatowej – szkolenia „szyte na miarę”.
Do indywidualnych potrzeb Zamawiającego dostosowujemy:
- miejsce realizacji szkolenia,
- termin,
- wymiar godzin,
- zakres treści szkoleniowych
Po zakończonym szkoleniu nauczyciele otrzymują zaświadczenie zgodnie z rozporządzeniem MEiN w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli z dnia 27 sierpnia 2021 r. ( Dz. U. z 2021 poz. 1601)
Zgłoszenia szkoleń zespołów nauczycieli są realizowane za pomocą elektronicznego Systemu Rezerwacji Szkoleń. Zgłoszenia można również dokonać, korzystając ze wsparcia pracowników Biura Obsługi Klienta w Oświęcimiu.