Adresaci: kadra kierownicza szkół, zainteresowani nauczyciele
Program konferencji:
15.30 – 15.45 Otwarcie konferencji
15.45 – 16.30 Jak oceniać uczniów w klasie o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? – dr Adriana Kloskowska
16.30 – 17.15 Ocenianie, które przynosi rozwój – Małgorzata Ostrowska
17.15 – 18.00 Ocenianie jak chińskie ciasteczka z wróżbami – Małgorzata Taraszkiewicz
18.00 – 18.15 Podsumowanie konferencji
Prelegenci:
dr Adriana Kloskowska – doktor nauk humanistycznych, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz pracy z uczniami z autyzmem, terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, wykładowca akademicki, doradca zawodowy i coach kariery, dyrektor, diagnosta i terapeuta neurorozwojowy w Impuls do Rozwoju Specjalistyczne Centrum Neurorozwojowe w Grudziądzu; autorka materiałów i programów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i doradców zawodowych m.in. na temat wczesnego wspomaganie rozwoju dzieci, stymulacji sensorycznej metodą motoryczno-słuchowo-narracyjną, ucznia z autyzmem w szkole, zaburzeń przetwarzania słuchowego u dzieci; redaktor naczelna Kwartalnika Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej Integracja Sensoryczna 1-3/2021, członkini Rady Naukowej Stowarzyszenia Terapeutów Neurorozwojowych (2021-2023); pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje edukację opartą na wiedzy z zakresu neuronauki, prowadzi na FB strony Impuls do Rozwoju Edukacji, Impuls do Rozwoju Specjalistyczne Centrum Neurorozwojowe oraz grupy Impuls dla nauczycieli, Impuls dla rodziców, mama nastolatki.
Małgorzata Ostrowska – jest absolwentką biologii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza i wychowania fizycznego na AWF w Poznaniu. Ukończyła kurs trenerski Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych, Coaching, Tutoring oraz Trening umiejętności interpersonalnych w Kaliskiej Akademii Trenerów Oświaty. W pracy dydaktycznej w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum zyskała doświadczenie w stosowaniu oceniania kształtującego. Obecnie związana jest z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie. Odpowiada za rozwijanie głębokiego uczenia się w szkołach zrzeszonych w Laboratorium i Klubie Szkół uczących się. Jest trenerką, autorką publikacji, tworzy eksperckie materiały merytoryczne, warsztaty dla nauczycieli, liderów i trenerów.
Małgorzata Taraszkiewicz – psycholog edukacyjny, ekspert ds. analityki edukacyjnej i rewitalizacji edukacyjnej. Autorka ponad 50 poradników i e-kursów dla nauczycieli
i rodziców oraz programów naprawczych i rozwojowych dla szkół. W przeszłości: nauczyciel akademicki na Wydziale Psychologii UW. Założycielka CODN (dzisiaj ORE); koordynator wielu krajowych i międzynarodowych programów edukacyjnych. Autorka baterii testów psychometrycznych do diagnozy strategii uczenia się oraz programu ZROZUM MNIE – wczesnej profilaktyki trudności szkolnych.
Kierownik formy: Bogusława Bebak – nauczyciel-konsultant MCDN Ośrodek w Oświęcimiu