Efektywne wspomaganie ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wymaga zintegrowanych działań wszystkich nauczycieli i specjalistów zatrudnionych w szkołach czy przedszkolach.
Zwiększająca się z roku na rok liczba dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkołach ogólnodostępnych wymaga zatrudnienia wielu specjalistów. Od 1 września 2022 każda szkoła czy przedszkole do którego uczęszcza więcej niż 50 uczniów/dzieci ma obowiązek zatrudnienia nowego specjalisty – pedagoga specjalnego. Biorąc udział w szkoleniu, które odbędzie się w formie online, w dniu 11.10 br. nauczyciel zapozna się z kwalifikacjami jakie powinien posiadać nauczyciel do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego. Zdobędzie wiedzę o zadaniach jakie stoją przed pedagogiem specjalnym w przedszkolu i szkole. Ponadto dowie się jak prawidłowo dokumentować pracę pedagoga specjalnego.
Warsztaty poprowadzi dr Mariola Komorowska – specjalista z zakresu oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, edukacji włączającej nauczyciel konsultant MCDN Ośrodek w Tarnowie.
Szczegóły warsztatu znajdą Państwo na stronie: Nowy specjalista w szkole – pedagog specjalny
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.