24 maja br. Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Krakowie zaprasza na szkolenie z zakresu prawa oświatowego dla nauczycieli. Szkolenie będzie miało formę seminarium online, podczas którego przedstawione zostaną aktualne przepisy.
Prawo oświatowe to gałąź prawa regulująca kwestie związane z systemem edukacyjnym, w tym organizacją szkół, zatrudnianiem nauczycieli, programami nauczania oraz finansowaniem edukacji. Prawo oświatowe reguluje również prawa i obowiązki uczniów, rodziców oraz placówek oświatowych. Podczas szkolenia dokonany zostanie przegląd najważniejszych aktów prawnych oraz wynikających z nich obowiązków, zadań i zakres odpowiedzialności nauczycieli.
Szkolenie jest szczególnie dedykowane osobom przygotowującym się do egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego lub do postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Zapraszamy również wszystkich zainteresowanych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z tej dziedziny.
Seminarium poprowadzi ekspert prawa oświatowego Izabela Suckiel, która jest edukatorem w programach ogólnopolskich oraz wykładowcą na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych. Jednocześnie jest autorką ponad 30 programów grantowych dla dyrektorów i nauczycieli oraz materiałów edukacyjnych. Podczas dyskusji Prowadząca odpowie również na pytania uczestników.
Program seminarium wraz z możliwością zapisu: Podstawy prawa oświatowego dla nauczycieli
Serdecznie zapraszamy!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]