U progu nowego roku szkolnego każdy nauczyciel planuje swoją pracę dydaktyczną. Pomocą w planowaniu i realizowaniu ambitnych zamierzeń może być wsparcie grupy.
W roku szkolnym 2020/2021 w Ośrodku w Krakowie działać będzie sieć współpracy i samokształcenia nauczycieli języka polskiego szkół podstawowych. Pierwsze stacjonarne spotkanie sieci zaplanowano na 21 września. Hasło przewodnie spotkań brzmi: „Cyfrowy polonista”.
Czas kwarantanny nałożył na nas obowiązek zdalnego nauczania. Doświadczenie obcowania z nowoczesnymi technologiami warto wykorzystać w dalszej pracy stacjonarnej. Aplikacje, programy dydaktyczne, zasoby online są bogate i powszechnie dostępne. Nie warto ich pomijać. Warto z nich nadal korzystać.
Sieć „Cyfrowy polonista” dedykowana jest zarówno tym nauczycielom, którzy gubią się w gąszczu rozwiązań dostępnych w sieci, jak i tym, którzy już do perfekcji opanowali pracę na danej platformie i chcieliby się podzielić swoją wiedzą lub poznać inne cyfrowe możliwości. Tylko w takiej zróżnicowanej grupie wypracować można skuteczne rozwiązania, które ułatwią codzienne nauczanie oraz zaowocują przyrostem wiedzy u uczniów.
Uczestnicy sieci mogą również brać udział w bezpłatnych spotkaniach eksperckich. Ich temat – jak to w sieci bywa – zostanie ustalony przez samych zainteresowanych.
W czasie pierwszego spotkania będzie można wysłuchać wykładu na temat: O klikaniu w nauczaniu, czyli jak technologie cyfrowe wpływają na nauczanie i na uczenie się języka polskiego. Wykład wygłosi koordynator sieci – Mariola Kozak.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.