„Profilaktyka w przedszkolu i szkole wyzwaniem współczesności” – pod takim hasłem przewodnim nauczyciele z Małopolski spotkali się w sobotę, 16 listopada br., na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie, by dowiedzieć się więcej na temat metod, form i podejść wypracowanych przez naukowców i badaczy z tej dziedziny.
Konferencja była wydarzeniem zorganizowanym dzięki dwustronnej współpracy Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, który gościł nauczycieli, i Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Kilkudziesięciu nauczycieli oddziałów przedszkolnych oraz szkół podstawowych zapoznało się z projektami badawczymi prowadzonymi na uczelni, a niektórzy z nich wyrazili chęć dołączenia. W czasie spotkania mieliśmy okazję wysłuchać znakomitych wykładów przygotowanych przez kadrę dydaktyczną uczelni. Rozmawialiśmy m.in. o partnerstwie rodziny i szkoły, konstruowaniu programów profilaktycznych opartych na wiedzy czy elementach terapii ręki.
Nauczycielom przedstawiono także ofertę warsztatową przygotowaną przez krakowski ośrodek MCDN we współpracy z wykładowcami Ignatianum. Wśród nich znajdują się ciekawe i różnorodne zajęcia arteterapeutyczne (muzykoterapeutyczne, Play Therapy i inne) czy zagadnienia związane z pomocą dziecku krzywdzonemu. Do skorzystania z oferty zapraszamy w pierwszym kwartale 2025 roku, wszystkie informacje będą udostępniane na naszej stronie internetowej.
Dziękujemy Uniwersytetowi Ignatianum za współpracę. To był owocny czas!
Konferencja „Edukacja dla bezpieczeństwa – od wartości po praktyczne umiejętności” to wyjątkowe wydarzenie adresowane do dyrektorów, nauczycieli edukacji dla bezpieczeństwa oraz wszystkich, którzy pragną budować bezpieczne i odporne na wyzwania środowisko edukacyjne. Konferencja jest organizowana przez MCDN Ośrodek w Oświęcimiu we współpracy z ZHP Chorągiew Krakowska.
W dniu 25 listopada odbędzie się konferencja online organizowana przez MCDN Ośrodek w Krakowie, poświęcona wyzwaniom i szansom, jakie niesie ze sobą obecność uczniów cudzoziemskich w polskich szkołach, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów z Ukrainy.