„Profilaktyka w przedszkolu i szkole wyzwaniem współczesności” – pod takim hasłem przewodnim nauczyciele z Małopolski spotkali się w sobotę, 16 listopada br., na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie, by dowiedzieć się więcej na temat metod, form i podejść wypracowanych przez naukowców i badaczy z tej dziedziny.
Konferencja była wydarzeniem zorganizowanym dzięki dwustronnej współpracy Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, który gościł nauczycieli, i Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Kilkudziesięciu nauczycieli oddziałów przedszkolnych oraz szkół podstawowych zapoznało się z projektami badawczymi prowadzonymi na uczelni, a niektórzy z nich wyrazili chęć dołączenia. W czasie spotkania mieliśmy okazję wysłuchać znakomitych wykładów przygotowanych przez kadrę dydaktyczną uczelni. Rozmawialiśmy m.in. o partnerstwie rodziny i szkoły, konstruowaniu programów profilaktycznych opartych na wiedzy czy elementach terapii ręki.
Nauczycielom przedstawiono także ofertę warsztatową przygotowaną przez krakowski ośrodek MCDN we współpracy z wykładowcami Ignatianum. Wśród nich znajdują się ciekawe i różnorodne zajęcia arteterapeutyczne (muzykoterapeutyczne, Play Therapy i inne) czy zagadnienia związane z pomocą dziecku krzywdzonemu. Do skorzystania z oferty zapraszamy w pierwszym kwartale 2025 roku, wszystkie informacje będą udostępniane na naszej stronie internetowej.
Dziękujemy Uniwersytetowi Ignatianum za współpracę. To był owocny czas!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]