„Współczesny człowiek ma za co żyć, ale nie ma po co żyć – ma środki, ale nie ma sensu.”
Victor Frankl
Czy nasze dzieci, nasi uczniowie znają cel i sens swojego istnienia? Jakie wartości są dla nich ważne? Czy podejmowanie wysiłku i trudu samorozwoju oraz wzmacnianie własnego potencjału się opłaca? Na te i wiele innych pytań pragniemy odpowiedzieć w trakcie konferencji hybrydowej „Po co?” i „dlaczego?” – przeciwdziałanie kryzysom egzystencjalnym młodzieży w oparciu o koncepcję logoterapii i logoprofilaktyki, organizowanej w dniu 9 listopada br.
W trakcie konferencji, na którą zaprosiliśmy uznanych specjalistów z Krakowskiego Instytutu Logoterapii, poznamy wyniki badań dotyczące kondycji psychicznej uczniów i nauczycieli przeprowadzonych przez Instytut, a także dowiemy się, czy logoprofilaktyka może zapobiegać takim zjawiskom jak: depresja, myśli samobóje, zachowania autodestrukcyjne, uzależnienia czy pustka egzystencjalna.
Program wraz z możliwością zapisów
Serdecznie zapraszamy!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]