W jakim stopniu muzyka, literatura, teatr, sztuki piękne i szeroko pojęta kreatywność stymulują rozwój człowieka od najmłodszych lat? – dyskutowali o tym prelegenci podczas konferencji 18 stycznia w Ośrodku w Krakowie.
Pierwsza część wykładowa to ciekawe spotkania z ekspertami. O istocie wprowadzania muzyki w szeroko pojęty proces edukacyjny mówiła dr Ewa Klimas – Kuchtowa. Gabriela Fejkiel zachęcała do wykorzystanej szeroko rozumianej kreatywności w pracy z dziećmi przedszkolnymi; z kolei Izabela Michta opowiedziała, jak wychować mola książkowego.
Druga część to spotkania z nauczycielami – doradcami metodycznymi: Jadwigą Daniek-Salawą, Agnieszką Gietner oraz Magdaleną Wójcik i ich propozycjami praktycznego wykorzystania spotkań z muzyką, teatrem oraz sztukami pięknymi. Warsztaty odbywały się w trzech grupach zamiennie. Szybkie tempo pracy i wielość propozycji spotkały się ze wspaniałym przyjęciem uczestników, którzy równocześnie zaznaczyli chęć dalszej współpracy i rozszerzenia kompetencji w tych zakresach.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.