Jak odnaleźć się w świecie zdalnego nauczania? Jak realizować online podstawę programową z wychowania fizycznego w szkole ponadpodstawowej? Czy można ją bezpiecznie realizować podczas codziennych kontaktów z uczniami?
Każda nowa sytuacja wymusza dostosowanie się do zmian i wypracowanie systemu, który będzie działał i przynosił zamierzone rezultaty. Obowiązek realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego w warunkach edukacji hybrydowej czy zdalnej jest bardzo dużym wyzwaniem. Wymaga zastosowania innych metod i narzędzi. Pierwszym nasuwającym się pomysłem jest realizacja treści podstawy programowej dotyczących edukacji zdrowotnej. Ale czy tylko? Zajęcia wychowania fizycznego nie powinny ograniczać się do realizacji treści teoretycznych. Na przykładzie nowej podstawy dla 4-letniego liceum i 5-letniego technikum widać bogactwo inspiracji. Niezależnie od poziomu zaawansowania technicznego szkół, czy umiejętności informatycznych uczniów i nauczycieli wychowania fizycznego, pojawiają się podobne trudności. Warto zatem sięgnąć jeszcze raz do zapisów podstawy programowej i wskazówek metodycznych do jej realizacji.
Na te i inne pytania odpowie nasz nauczyciel doradca metodyczny ds. wychowania fizycznego Kinga Adamczyk w czasie warsztatów: ,,Realizacja podstawy programowej z wychowania fizycznego w zdalnej edukacji”, które odbędą się stacjonarnie 23 lutego o godz. 15:00 w Ośrodku w Tarnowie przy ul. Nowy Świat 30.
W programie:
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.