Pod takim hasłem odbyła się dziewiąta edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Rodzinie, której zawody okręgowe miały miejsce 5 marca br. w krakowskim Ośrodku Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. To wydarzenie zgromadziło uczniów szkół ponadpodstawowych z całego regionu, których celem było wykazanie się wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi roli i wartości rodziny w życiu człowieka.
Otwarcia olimpiady dokonała dr Małgorzata Dutka-Mucha, wicedyrektor ds. Ośrodka MCDN w Krakowie. W swoim wystąpieniu podkreśliła wagę i znaczenie rodziny jako fundamentu społeczeństwa oraz wyraziła nadzieję na dalsze rozwijanie i promowanie wartości rodzinnych w edukacji.
W konkursowych zmaganiach wzięły udział cztery zespoły z małopolskich szkół ponadpodstawowych, które do Krakowa przybyły pod opieką nauczycieli wychowania do życia w rodzinie. Każda drużyna prezentowała przygotowany przez siebie projekt oraz odpowiadała na pytania sprawdzające ich wiedzę o rodzinie, jej wartościach i wyzwaniach, przed którymi staje we współczesnym świecie.
Zwycięstwo przypadło uczniom Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Skale – Natalii Zając i Iwo Kowalskiemu. Ich film pt. „Ekrany zamiast rozmów – jak nowe technologie zmieniają relacje w rodzinie?” oraz doskonałe odpowiedzi na pytania konkursowe zapewniły im pierwsze miejsce. Wygrana oznacza awans do finału Olimpiady Wiedzy o Rodzinie, który odbędzie się 10 kwietnia na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
Serdecznie gratulujemy laureatom i życzymy powodzenia w ogólnopolskim finale, mając nadzieję na kolejne sukcesy przedstawicieli Małopolski!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]