Pod takim hasłem odbyła się dziewiąta edycja Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Rodzinie, której zawody okręgowe miały miejsce 5 marca br. w krakowskim Ośrodku Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. To wydarzenie zgromadziło uczniów szkół ponadpodstawowych z całego regionu, których celem było wykazanie się wiedzą i umiejętnościami dotyczącymi roli i wartości rodziny w życiu człowieka.
Otwarcia olimpiady dokonała dr Małgorzata Dutka-Mucha, wicedyrektor ds. Ośrodka MCDN w Krakowie. W swoim wystąpieniu podkreśliła wagę i znaczenie rodziny jako fundamentu społeczeństwa oraz wyraziła nadzieję na dalsze rozwijanie i promowanie wartości rodzinnych w edukacji.
W konkursowych zmaganiach wzięły udział cztery zespoły z małopolskich szkół ponadpodstawowych, które do Krakowa przybyły pod opieką nauczycieli wychowania do życia w rodzinie. Każda drużyna prezentowała przygotowany przez siebie projekt oraz odpowiadała na pytania sprawdzające ich wiedzę o rodzinie, jej wartościach i wyzwaniach, przed którymi staje we współczesnym świecie.
Zwycięstwo przypadło uczniom Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Skale – Natalii Zając i Iwo Kowalskiemu. Ich film pt. „Ekrany zamiast rozmów – jak nowe technologie zmieniają relacje w rodzinie?” oraz doskonałe odpowiedzi na pytania konkursowe zapewniły im pierwsze miejsce. Wygrana oznacza awans do finału Olimpiady Wiedzy o Rodzinie, który odbędzie się 10 kwietnia na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
Serdecznie gratulujemy laureatom i życzymy powodzenia w ogólnopolskim finale, mając nadzieję na kolejne sukcesy przedstawicieli Małopolski!
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.