„W pierwszej kolejności dbaj o siebie, inaczej nie będziesz miał czego dać innym. Dbanie o siebie to nie egoizm, to konieczność. Nie możesz nalać z pustego dzbana.”
Powołując się na życiową prawdę, pochodzącą od nieznanego autora, mamy – specjalnie dla Ciebie, drogi Nauczycielu – niezmiernie ważną i jakże aktualną konferencję, zatytułowaną „Równowaga psychofizyczna nauczyciela w koronakryzysie, czyli jak zadbać o siebie aby móc pomagać innym”.
Wiele mówimy o zdrowiu psychicznym uczniów, o tym jak ich wspierać, jak rozmawiać, że najważniejsze – szczególnie teraz – są relacje. Chwilami jednak skłonni jesteśmy zapominać o sobie, o naszych potrzebach i problemach, o stresie, jakiego doświadczany od początku pandemii, o oczekiwaniach stawianych nam – nauczycielom.
Aby się w tym gąszczu wzajemnych trosk i obaw, nieustannych wyzwań, zmian organizacyjnych, z nauczania zdalnego do hybrydowego a już niedługo do całkowitego powrotu wszystkich roczników do szkół nie pogubić i nie pominąć tego co najważniejsze – serdecznie zapraszamy do udziału w konferencji organizowanej online.
Naszymi Gośćmi – prelegentami są niekwestionowane polskie autorytety: z dziedziny psychiatrii – dr Sławomir Murawiec (Rzecznik Prasowy Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego) oraz ze świata polskiej edukacji – mgr Oktawia Gorzeńska (nauczycielka, blogerka, doradca dyrektorów).
Udział w konferencji jest bezpłatny a lista zapisanych uczestników nieustannie się powiększa.
Niech Ciebie – drogi Nauczycieli – na wspólnym spotkaniu w dniu 25 maja 2021 roku – nie zabraknie. Pamiętaj, pomagając sobie – pomagasz innym!
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.