Seminarium „Wychowanie do wartości. Aksjologiczna przestrzeń kulturowo-przyrodnicza placówki oświatowej” odbyło się 22 maja 2019 r. w Zespole Szkół Ekonomiczno-Ogrodniczych w Tarnowie. Forma ta została zorganizowana przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ODN w Tarnowie, Stowarzyszenie Rodzin Katolickich Diecezji Tarnowskiej, Zespół Szkół Ekonomiczno-Ogrodniczych w Tarnowie, PWSZ w Tarnowie.
Przedsięwzięcie nawiązywało do poprzednich konferencji dotyczących problematyki wartości i łączyło teorię z praktyką.
Merytoryczne zajęcia prowadzili:
Adresatami przedsięwzięcia byli dyrektorzy, nauczyciele przedszkoli i szkół, pracownicy placówek oświatowo – wychowawczych, członkowie Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rodzin Katolickich, wykładowcy, studenci kierunków pedagogicznych uczelni wyższych, przedstawiciele różnych środowisk, w tym Klub Seniora im. K. Sanguszkowej. Posiadana dokumentacja potwierdza udział w przedsięwzięciu 97 osób.
Wśród gości honorowych warto wymienić Prezydenta Miasta Tarnowa R. Ciepielę, Dyrektora Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Tarnowa B. Porębską, Dyrektora Delegatury Małopolskiego Kuratorium Oświaty w Tarnowie A. Puciłowskiego, Dyrektora Biura Senatora RP K. Heilmana, Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy S. Dydusiaka.
W spotkaniu uczestniczyli również radni miejscy, dyrektorzy szkół i placówek oświatowych oraz przedstawiciele Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie: dr Małgorzata Martowicz – Prorektora ds. Studenckich i Dydaktyki, dr Wanda Kulesza – Kierownik Zakładu Pedagogiki PWSZ w Tarnowie.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.