Jak organizować pracę w dobie nauki stacjonarnej i zdalnej? Jak atrakcyjnie uczyć historii? Jak zadbać przy tym o kształtowanie kompetencji kluczowych? Jak wykorzystywać zasoby własne? Jak pracować z uczniem wymagającym wsparcia?
Wiemy, jak ważna jest edukacja historyczna, jaką wagę przywiązuje się do wartości kształtowanych podczas lekcji. Każdy z nauczycieli historii ma zasób doświadczeń, rozwiązań, metod i sposobów na to, by zrealizować zaplanowane treści i osiągnąć założone cele. Dlatego proponujemy współpracę w tym obszarze.
Organizacja SIECI NAUCZYCIELI HISTORII ma służyć stworzeniu możliwości kontaktu i wymiany doświadczeń w celu optymalnego wykorzystania zasobów własnych i wypracowanych wspólnie rozwiązań. Po co? Aby lekcje historii stały się dla ucznia intelektualną przygodą i dały mu szansę rozwoju kompetencji kluczowych. Aby wiedział, że uczestnictwo w lekcjach historii to ważny krok w przyszłość. Aby rozumiał, że podejmowane przedsięwzięcia przysłużą się jego wszechstronnemu rozwojowi.
W ramach doradztwa metodycznego zapraszamy wszystkich zainteresowanych nauczycieli historii szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z obszaru miasta Tarnowa oraz powiatów: dąbrowskiego, gorlickiego i tarnowskiego do współpracy w ramach sieci. Wspólnie z dr. Markiem Smołą – naszym doradcą zbudują Państwo bank pomysłów i rozwiązań do wykorzystania w pracy z uczniami.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.