W obliczu utrudnień spowodowanych zawieszeniem stacjonarnych zajęć edukacyjnych, nauczyciele prowadzący zajęcia z języka angielskiego na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej znaleźli wsparcie w ramach sieci współpracy i samokształcenia „Nauczyciel na starcie”.
Uczestnicy sieci w przeprowadzonej diagnozie potrzeb podkreślali przede wszystkim konieczność uatrakcyjnienia nauczania zdalnego dla dzieci na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz zaprezentowania możliwości oferowanych przez narzędzia stosowane w ramach tego typu edukacji.
Za podstawę, na której oparta jest sieć, uznano wymianę doświadczeń, opinii i poglądów na tematy związane z dydaktyką języka angielskiego w specyficznych warunkach nauczania zdalnego.
Nauczyciele, biorąc udział w forach dyskusyjnych oraz chatroomach (w oparciu o MS Teams), poruszali bieżące problemy związane z nauczaniem zdalnym oraz zachęcaniem swoich uczniów i wychowanków do pracy nad określonymi umiejętnościami językowymi. Istotną kwestią była również potrzeba nawiązania kontaktu, bliższej współpracy z rodzicami.
Rezultatem ich pracy były techniki oraz konkretne ćwiczenia opracowane m.in. w oparciu o zasoby do nauczania języka angielskiego na poziomie początkowym w pracy z dziećmi do 10. roku życia (prezentowane poniżej):
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.