Nauczanie zdalne stało się rzeczywistością polskiej szkoły. W związku z wyzwaniami stojącymi przed nauczycielami w ramach sieci współpracy i samokształcenia „Ruszmy z posad geografię w szkole” wsparcie znaleźli nauczyciele szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych z różnych części Małopolski.
Uczestnicy poprzez udział w forach dyskusyjnych oraz chatroomach wymieniali się doświadczeniami z bieżącej pracy w warunkach zdalnej edukacji. W swoich szkołach korzystają z różnych platform: ZOOM, Clickmeeting, Google Classroom, Teams. Rozmawiali na temat ich mocnych i słabych stron. Ich recenzje będzie można znaleźć w „Hejnale Oświatowym”.
Pracując w sieci, nauczyciele wymieniali się opracowanymi przez siebie scenariuszami, ćwiczeniami, linkami do ciekawych filmów o tematyce geograficznej. Zasobami polecanymi przez uczestników są:
– strona https://geografia.gozych.edu.pl/, którą prowadzi jedna z uczestniczek Małgorzata Żychowska,
– generator krzyżówek: https://www.krzyzowki.edu.pl/generator.php,
– platforma https://experiments.withgoogle.com/chrome/globe – są tu umieszczone bardzo ciekawe materiały zarówno dla szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych; w oparciu o nie można rozwijać umiejętność wnioskowanie i myślenia krytycznego; na platformie Glob WebGL można też znaleźć wizualizacje różnych danych geograficznych np. najbardziej ruchliwych lotnisk, rozmieszczenia elektrowni jądrowych i wielu innych. Wersja angielska jest tłumaczona na język polski.
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.