Nauczanie zdalne stało się rzeczywistością polskiej szkoły. W związku z wyzwaniami stojącymi przed nauczycielami w ramach sieci współpracy i samokształcenia „Ruszmy z posad geografię w szkole” wsparcie znaleźli nauczyciele szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych z różnych części Małopolski.
Uczestnicy poprzez udział w forach dyskusyjnych oraz chatroomach wymieniali się doświadczeniami z bieżącej pracy w warunkach zdalnej edukacji. W swoich szkołach korzystają z różnych platform: ZOOM, Clickmeeting, Google Classroom, Teams. Rozmawiali na temat ich mocnych i słabych stron. Ich recenzje będzie można znaleźć w „Hejnale Oświatowym”.
Pracując w sieci, nauczyciele wymieniali się opracowanymi przez siebie scenariuszami, ćwiczeniami, linkami do ciekawych filmów o tematyce geograficznej. Zasobami polecanymi przez uczestników są:
– strona https://geografia.gozych.edu.pl/, którą prowadzi jedna z uczestniczek Małgorzata Żychowska,
– generator krzyżówek: https://www.krzyzowki.edu.pl/generator.php,
– platforma https://experiments.withgoogle.com/chrome/globe – są tu umieszczone bardzo ciekawe materiały zarówno dla szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych; w oparciu o nie można rozwijać umiejętność wnioskowanie i myślenia krytycznego; na platformie Glob WebGL można też znaleźć wizualizacje różnych danych geograficznych np. najbardziej ruchliwych lotnisk, rozmieszczenia elektrowni jądrowych i wielu innych. Wersja angielska jest tłumaczona na język polski.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.