Minister Edukacji Narodowej skierował list do szkół i placówek oświatowych na zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Kształcenie na odległość było zupełnie nową i niecodzienną sytuacją, w której musieli odnaleźć się dyrektorzy, nauczyciele i uczniowie. Ogromną rolę w zdalnej nauce odegrali również rodzice, którzy wspierali dzieci i motywowali je do pracy.
W liście Minister Edukacji Narodowej przekazał podziękowania dla dyrektorów i nauczycieli za profesjonalne i pełne zaangażowania wykonywanie obowiązków zawodowych, szczególnie w okresie pandemii. Podziękował również rodzicom za wspieranie dzieci w nauce na odległość.
Minister zaznaczył, że w tej chwili przygotowujemy się do powrotu do stacjonarnej nauki w szkołach. Zaznaczył, że nawet najlepsze i najnowocześniejsze technologie nie zastąpią bezpośredniego kontaktu i nie stworzą przestrzeni do nawiązywania relacji oraz budowania więzi.
List Ministra Edukacji Narodowej z okazji zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.