Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Instytut Pamięci Narodowej Oddział w Krakowie zapraszają nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych na cykl Spotkań z historią najnowszą.
Cykl spotkań zainaugurował 24 października dr hab. Filip Musiał – dyrektor krakowskiego IPN – wykładem pt. „Władzy raz zdobytej…”. Początki systemu komunistycznego w Polsce 1944-1947, który zwrócił m.in. uwagę na cztery etapy budowy komunistycznego reżimu w Polsce. Dariusz Gorajczyk z Biura Edukacji Narodowej zaprezentował materiały dydaktyczne i scenariusze zajęć, wzbogacające warsztat pracy w zakresie nauczania historii najnowszej.
Kolejne seminarium pt. Przejście przez Morze Czerwone. Kościół w PRL odbędzie się 14 listopada, poprowadzi je dr Łucja Marek. Następne spotkanie przewidziane jest 28 listopada, będzie to wykład dr Cecylii Kuty pt. Kobiety pierwszej „Solidarności” – Rok 2019 rokiem Anny Walentynowicz. Na temat zmian w Polsce od 1989 roku będzie można posłuchać 5 grudnia na wykładzie Andrzeja Malika. Wszystkie zajęcia odbywają się w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Organizatorzy Spotkań z historią najnowszą mają nadzieję, że uczestnictwo w seminariach umożliwi pogłębienie wiedzy na temat najnowszej historii Polski oraz przyczyni się do zdobycia umiejętności krytycznej analizy i pozyskiwania informacji.
Forma doskonalenia wpisuje się w jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020, jakim jest wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.