W 2021 roku przypada wiele jubileuszy: 100. rocznica urodzin K. K. Baczyńskiego, 80. rocznica pierwszego zrzutu „Cichociemnych” do kraju, 40. rocznica wprowadzenia stanu wojennego w Polsce. Już 21 października zapraszamy na cykl spotkań z historią najnowszą realizowanych we współpracy z IPN w Krakowie.
Organizowane już po raz kolejny spotkania z historią najnowszą wpisują się w jeden z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa, jakim w roku szkolnym 2021/2022 jest działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Adresatem zajęć są zainteresowani nauczyciele wszystkich etapów edukacyjnych.
Celem spotkań jest uzupełnienie, poszerzenie i aktualizacja wiedzy na temat najnowszych dziejów Polski; kształcenie umiejętności krytycznej analizy i zdobywania informacji oraz wykorzystania własnej wiedzy i doświadczenia; wzbogacenie warsztatu pracy, wsparcie metodyczne i merytoryczne w zakresie nauczania historii najnowszej. Uczestnicy zajęć otrzymują materiały edukacyjne przygotowane przez Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie. Wszystkie zajęcia będą odbywać się online.
W programie:
W ramach zajęć prowadzący podpowiedzą również, jak i po co opowiadać o tragediach II wojny światowej oraz jak uczyć historii najnowszej.
Zapraszamy do zapisów w Systemie Rezerwacji Szkoleń.
Kontakt – Biuro Obsługi Klienta w Krakowie:
bok.krakow@mcdn.edu.pl
tel. 12 422 14 49
kom. 513 042 381
Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe EXPO Kraków, ul. Galicyjska 9. Wydarzenie zorganizowane wspólnie z małopolskimi uczelniami, instytutami naukowymi i branżowymi centrami umiejętności dla uczniów szkół ponadpodstawowych studentów/doktorantów oraz wszystkich osób dorosłych zainteresowanych rozwojem zawodowym.
Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.