Biznes i zarządzanie to przedmiot, który zastąpił w szkołach ponadpodstawowych podstawy przedsiębiorczości. W jego ramach uczniowie rozwijają kluczowe kompetencje przyszłości – współpracę, komunikację, kreatywność oraz innowacyjne podejście do wyzwań gospodarczych i społecznych.
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek w Oświęcimiu zaprasza w dniach 14 listopada – 18 grudnia 2025 nauczycieli szkół ponadpodstawowych uczących przedmiotu biznes i zarządzanie, a także wszystkich zainteresowanych nauczycieli, na kolejną edycję bezpłatnego kursu doskonalącego w formule online: „Start-upy, innowacje, nowe technologie – jak pobudzać postawy przedsiębiorcze uczniów?”
Podczas kursu uczestnicy:
Prowadzący podzielą się praktycznymi pomysłami i przykładami dobrych praktyk, które pomogą uatrakcyjnić zajęcia biznesu i zarządzania oraz przedmiotów ekonomicznych.
Kurs realizowany jest w ramach projektu „Zbudowanie systemu koordynacji i monitorowania regionalnych działań na rzecz kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie” finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności – Komponent A „Odporność i konkurencyjność gospodarki”, inwestycja A3.1.1 „Wsparcie rozwoju nowoczesnego kształcenia zawodowego, szkolnictwa wyższego oraz uczenia się przez całe życie”.
Zapraszamy do udziału!
Szczegóły dotyczące zapisów i harmonogramu kursu dostępne są na stronie MCDN Oświęcim.

Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]