Jak pokazują badania odnośnie zarządzania placówkami oświatowymi, klimat funkcjonowania szkoły w dużej mierze zależny jest od sposobu pełnienia funkcji przez jej dyrektora.
Spotkanie warsztatowe Strategia i alians w kierowaniu i zarządzaniu placówką oświatową, zorganizowane 19 lutego w Ośrodku w Nowym Sączu, było okazją do podjęcia rozważań na temat nowych rozwiązań w zarządzaniu w kontekście zachodzących dynamicznych procesów społecznych oddziałujących na środowisko szkolne.
W trakcie dyskusji dyrektorzy małopolskich szkół i placówek oświatowych mieli okazję wymienić doświadczenia w zakresie stosowanych technik i metod zarządzania. Poddano analizie trudne sytuacje typowe w zarządzaniu jak i te niecodzienne, stanowiące wyzwanie i wymagające podejmowania decyzji niepopularnych, które jednak w dalszej perspektywie zapewniają realizację celów długofalowych. Podjęto również tematy wpływu postaw i decyzji na tworzenie kultury organizacji.
Z uwagi na wielowątkowy przebieg warsztatów i niedosyt poruszanych zagadnień zaplanowano kolejne spotkanie na dzień 24 marca. Zapraszamy do zapisów.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.