Program budowania relacji, wspierania i podnoszenia kompetencji wychowawczych dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców, i innych specjalistów pracujących z rodziną według ogólnopolskiego programu edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznego „SZKOŁA DLA RODZICÓW I WYCHOWAWCÓW”
Program odpowiada na realne potrzeby szkolnej i rodzinnej rzeczywistości i stanowi inwestycję w dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży, a także w profesjonalizm i satysfakcję zawodową pracowników oświaty. W obecnych czasach nie jest to luksus – to konieczność.
Główne założenia programu „Szkoła dla rodziców i wychowawców”:
Wzmocnienie więzi:
Program kładzie nacisk na budowanie silnej, pozytywnej więzi emocjonalnej między rodzicami a dziećmi, co jest kluczowe w profilaktyce zachowań problemowych.
Rozwój kompetencji wychowawczych:
Uczestnicy uczą się skutecznych metod komunikacji, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci oraz budowania zdrowej dyscypliny.
Kształtowanie postaw:
Program promuje postawy wychowawcze oparte na wzajemnym szacunku, akceptacji i odpowiedzialności.
Przeciwdziałanie zachowaniom problemowym:
Celem programu jest zapobieganie zachowaniom ryzykownym i problemowym, takim jak agresja, przemoc, uzależnienia czy wczesna inicjacja seksualna.
Tematyka realizuje kierunki polityki oświatowej państwa na rok 2025/26:
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]