Współpraca szkoły i muzeum stwarza możliwość aktywizowania uczniów poprzez doświadczenie kultury. Zasoby muzealne pozwalają na rozwijanie kreatywnego myślenie uczniów i mają wpływ na efektywność procesu uczenia.
Mając na uwadze zmieniające się potrzeby uczniów, MCDN Ośrodek w Tarnowie zaprasza do udziału w konferencji hybrydowej pt. „Szkoła i muzeum – partnerstwo w edukacji” kierowanej do dyrektorów i nauczycieli pragnących poznać nowatorskie i efektywne metody pracy z uczniami. Konferencja odbędzie się 3 grudnia br., a w jej trakcie uczestnicy dowiedzą się, jak efektywna współpraca szkół i muzeów może wzbogacić proces dydaktyczny, inspirując uczniów i nauczycieli do twórczego działania.
Nasi prelegenci podzielą się swoim doświadczeniem w zakresie innowacyjnych metod integracji wiedzy muzealnej z programem szkolnym, a także stosowania praktycznych narzędzi do organizacji zajęć w przestrzeni muzealnej. Zaprezentują także przykłady gier wielkoformatowych, których twórcami będą uczestnicy formuły stacjonarnej.
Zapraszamy do udziału w konferencji!
Szczegóły dostępne są pod linkiem:
https://mcdn.edu.pl/tarnow/szkola-i-muzeum-partnerstwo-w-edukacji/
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]