Rodzina ma pierwszeństwo w wychowaniu dziecka i przekazywaniu mu wartości, natomiast szkoła ma obowiązek ją w tym zadaniu wspierać.
„Szkoła wsparciem wychowawczej funkcji rodziny w oparciu o realizację zajęć wychowania do życia w rodzinie” to tytuł konferencji online, która odbyła się 1 grudnia z udziałem około 500 osób z terenu całej Polski.
Wykład inauguracyjny wygłosiła Teresa Król – autorka jednego z podstawowych podręczników wychowania do życia w rodzinie, która przedstawiła krótką historię przedmiotu ze szczególnym naciskiem na edukację seksualną typu A.
Część praktyczną konferencji zaprezentowały doradczynie metodyczne wychowania do życia w rodzinie w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Joanna Wołoszyn i Antonina Świeży dostarczyły nauczycielom wiele wskazówek metodycznych oraz materiałów edukacyjnych do wykorzystania w trakcie zajęć.
Ostatnią częścią konferencji był wykład Marty Szałach – konsultantki MCDN, dotyczący roli szkoły w realizowaniu jej wychowawczej funkcji w aspekcie aksjologicznym, mającym na celu budowanie konstruktywnego i stabilnego systemu wartości młodego człowieka.
Konferencję zakończyła refleksja, iż każdy człowiek musi sam udzielić sobie odpowiedzi na pytanie: Co jest dla mnie najważniejsze w życiu i jaka jest moja hierarchia wartości?
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.