23 marca 2022 roku w Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Ośrodku w Oświęcimiu odbyła się konferencja „Szkolnictwo branżowe – w drodze ku kompetencjom przyszłości”.
Spotkanie skierowane dla kadry kierowniczej techników, szkół branżowych, szkół podstawowych, doradców zawodowych, pedagogów, psychologów szkolnych, nauczycieli i przedstawicieli JST spotkało się z dużym zainteresowaniem odbiorców. Gościem specjalnym wydarzenia była pani Marlena Maląg – Minister Rodziny i Polityki Społecznej, która objęła wydarzenie honorowym patronatem. Dariusz Styrna, Dyrektor Departamentu Edukacji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego przedstawił kierunki wsparcia kształcenia zawodowego w Małopolsce do 2027 roku, a Renata Fijałkowska, kierownik Zespołu Zamiejscowego WUP w Oświęcimiu zapoznała uczestników konferencji z małopolskim rynkiem pracy. Prelegenci, Bożena Mayer-Gawron, Adam Biernat, dr Marek Makowiec oraz Oktawia Gorzeńska to eksperci z zakresu edukacji, rynku pracy, kształcenia zawodowego, przedsiębiorczości i innowacji w edukacji. Dzięki nim uczestnicy mieli okazję wysłuchać m.in.: informacji o kierunkach wsparcia rozwoju zawodowego w Małopolsce, małopolskim rynku pracy, o roli organów prowadzących szkoły w kształceniu zawodowym, o kompetencjach, których będzie oczekiwał rynek pracy od absolwentów szkół w najbliższej przyszłości oraz o innowacyjnych metodach kształcenia. Podczas konferencji została zaprezentowana także grywalizacja jako metoda, dzięki której kreowane są przedsiębiorcze postawy i zachowania uczniów oraz zaprezentowany został przykład innowacji w szkole.
Konferencję honorowym patronatem objęli: Marlena Maląg – Minister Rodziny i Polityki Społecznej oraz Witold Kozłowski – Marszałek Województwa Małopolskiego
Wydarzenie to było już trzecią konferencją poświęconą szkolnictwu branżowemu. Przypominamy również, że już wkrótce w MCDN rozpoczyna się Małopolski Kongres Szkolnego Doradztwa Zawodowego.
W listopadzie 2025 r. zrealizowano projekt „System INIA w diagnozie dorosłych i dzieci”, poświęcony upowszechnieniu nowoczesnych, obiektywnych metod oceny artykulacji oraz praktycznemu wykorzystaniu analizatora pola akustycznego INIA. Przedsięwzięcie było efektem współpracy Akademii Tarnowskiej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli Ośrodka w Tarnowie.