Serdecznie zapraszamy do poznania historii Ziemi Oświęcimskiej oraz świadectw jej mieszkańców. Jeśli poszukują Państwo inspiracji do pogłębienia swojej wiedzy historycznej, zachęcamy do udziału w IV edycji projektu edukacyjnego „Akademia Dziedzictwa Pamięci”.
MCDN Ośrodek w Oświęcimiu, Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej oraz Centrum św. Maksymiliana w Harmężach zapraszają wszystkich dyrektorów, nauczycieli II i III etapu edukacyjnego oraz inne zainteresowane osoby – edukatorów i pasjonatów historii – do udziału w IV edycji projektu edukacyjnego „Akademia Dziedzictwa Pamięci”. Podczas tegorocznych spotkań skoncentrujemy się na wydarzeniach II wojny światowej na Ziemi Oświęcimskiej. Akademia będzie okazją, by spojrzeć na trudną historię z perspektywy naszych czasów. Zaplanowaliśmy dla Państwa m.in. wizytę studyjną w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau, wykłady prowadzone przez ekspertów, kuratorów wystaw i historyków, spacery edukacyjne oraz wizytę w Muzeum Armii Krajowej w Krakowie, w czasie której poznamy całościowy obraz Polskiego Państwa Podziemnego. Ostatnie spotkanie zakończymy – już tradycyjnie – wspólnym ogniskiem w Centrum św. Maksymiliana w Harmężach, podczas którego podsumujemy tegoroczną edycję Akademii.
Na spotkanie inaugurujące IV edycję Akademii Dziedzictwa Pamięci zapraszamy Państwa już 22 września 2025 roku do Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej.
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny! Zapraszamy do zapisów.
Akademia Dziedzictwa Pamięci „Tam, gdzie nie milczy ziemia – pamięć, miejsce, świadectwo”
Do zobaczenia już 22 września!
Serdecznie zapraszamy małopolskie szkoły do udziału w kolejnej edycji badań dotyczącej kondycji psychicznej młodzieży i nauczycieli. Badania realizowane są przez Krakowski Instytut Logoterapii we współpracy z Małopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach cyklu „Wokół zdrowia psychicznego” – „Od napięcia do równowagi – strategie radzenia sobie ze stresem w edukacji”. 29 października odbędzie się konferencja online, której celem jest refleksja nad zjawiskiem stresu w szkole.