Serdecznie zapraszamy do poznania historii Ziemi Oświęcimskiej oraz świadectw jej mieszkańców. Jeśli poszukują Państwo inspiracji do pogłębienia swojej wiedzy historycznej, zachęcamy do udziału w IV edycji projektu edukacyjnego „Akademia Dziedzictwa Pamięci”.
MCDN Ośrodek w Oświęcimiu, Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej oraz Centrum św. Maksymiliana w Harmężach zapraszają wszystkich dyrektorów, nauczycieli II i III etapu edukacyjnego oraz inne zainteresowane osoby – edukatorów i pasjonatów historii – do udziału w IV edycji projektu edukacyjnego „Akademia Dziedzictwa Pamięci”. Podczas tegorocznych spotkań skoncentrujemy się na wydarzeniach II wojny światowej na Ziemi Oświęcimskiej. Akademia będzie okazją, by spojrzeć na trudną historię z perspektywy naszych czasów. Zaplanowaliśmy dla Państwa m.in. wizytę studyjną w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau, wykłady prowadzone przez ekspertów, kuratorów wystaw i historyków, spacery edukacyjne oraz wizytę w Muzeum Armii Krajowej w Krakowie, w czasie której poznamy całościowy obraz Polskiego Państwa Podziemnego. Ostatnie spotkanie zakończymy – już tradycyjnie – wspólnym ogniskiem w Centrum św. Maksymiliana w Harmężach, podczas którego podsumujemy tegoroczną edycję Akademii.
Na spotkanie inaugurujące IV edycję Akademii Dziedzictwa Pamięci zapraszamy Państwa już 22 września 2025 roku do Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej.
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny! Zapraszamy do zapisów.
Akademia Dziedzictwa Pamięci „Tam, gdzie nie milczy ziemia – pamięć, miejsce, świadectwo”
Do zobaczenia już 22 września!
Historia pogranicza nie daje się zamknąć w prostych narracjach. To obszar napięć, przenikania się wpływów, zmiennych granic i tożsamości kształtowanych na styku kultur. Z myślą o nauczycielach, którzy chcą tę złożoność świadomie i rzetelnie przekazywać młodemu pokoleniu, Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Ośrodek w Nowym Sączu, przygotowało III edycję Akademii POGRANICZE 2026. Burzliwe dzieje Śląska, wpisaną […]
Debaty o edukacji często koncentrują się na pojedynczym nurcie – matematyce albo fizyce, metodach lub programach. Tymczasem spotkanie zorganizowane 3 grudnia w MCDN Ośrodku w Nowym Sączu celowo porzuciło tę logikę. Zamiast rozpatrywać nauczanie ścisłe w odseparowanych blokach, uczestnicy otrzymali szeroki, wielowarstwowy obraz, w którym edukacja staje się przestrzenią odkrywania, eksperymentowania i budzenia ciekawości. Konferencja […]